loading...
yaraplus
امیر برادران بازدید : 48 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)
عکاسی تبلیغاتی
امروزه بیشتر افراد برای معرفی خود روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند و این طبیعی است که هر کس تبلیغات اصولی را انتخاب کند می‌تواند سهم بیشتری از بازار فروش داشته باشد. در تمامی روش‌های تبلیغاتی معمولاً از عکس استفاده می‌شود اما نه هر عکسی زیرا در تبلیغات باید عکس‌ها با ویژگی‌های خاصی گرفته شود. گاهی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به‌اشتباه یکی در نظر گرفته می‌شود و حتی در دید یک کاربر عادی تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود، اما یک عکاس حرفه‌ای به خوبی می‌داند که این عکس‌ها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد و باید در هرکدام به یک ویژگی خاص توجه شود.یکی از کاربردی ترین نوع تولید محتوا با کیفیت؛ محتوا تصویری می باشد. به این صورت که با کمک گرفتن از واژه ها و کلمات و همچنین تکنیک های عکاسی، ترکیبی از عکس و متن را به عنوان بخشی از معرفی محصول یا خدمات اعمال می کنند.
عکاسی تبلیغاتی

اولین و مهم‌ترین تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی این است که در عکاسی صنعتی هدف شما این است که تجهیزات و یا محصول را نشان دهید اما در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید تمام تمرکز خود را بر روی خوب نشان دادن محصول بگذارد به همین دلیل در دسته اول عکاسی‌ها نمایش دادن یک محصول کافی است اما در دسته دوم بهتر است انواع مدل‌های محصول و یا انواع محصولات باهدف جذب کردن مخاطب استفاده شود. بیاید یک مثال را باهم مرور کنیم تا بهتر در جریان تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی قرار بگیریم. دو بیلبورد را در نظر بگیرید که هدفشان نشان دادن یک محصول مانند پنیر از یک کارخانه است.
حال در تبلیغات بیلبورد در مشهد اولی یک تصویر از جعبه پنیر است که با نورپردازی در وسط تصویر قرار دارد، اما در تصویر بعدی عکس یک منظره زیبا را می‌بینید که در آن پنیر در یک ظرف صبحانه قرار دارد و افرادی که در تصویر قرار دارند از خوردن آن احساس خوشایندی دارند و در گوشه‌ای از تصویر تنها لوگوی کارخانه وجود دارد. در تصویر اول هدف تنها معرفی یک محصول است و یک عکس صنعتی است و در تصویر دوم علاوه بر هدف معرفی محصول حس جذابیت و ترغیب را در بیننده ایجاد می‌کنند که این یک عکس تبلیغاتی محسوب می‌شود.


ویژگی‌های مهم در عکاسی تبلیغات
ویژگی‌های مهم در عکاسی تبلیغات وجود دارد که هر عکاسی باید برای عکاسی تبلیغاتی به آن دقت کند. در ادامه سعی کرده‌ایم به این نکات اشاره‌کنیم:
دقت در جزئیات
هر عکسی که می‌خواهد عکاسی تبلیغاتی انجام دهد باید بتواند با عکسی که می‌گیرد یک داستان را روایت کند و دقت داشته باشد که این عکس برای جذب مشتری گرفته می‌شود و باید به‌تمامی جزئیاتی که در تصویر است دقت کند زیر مشتری‌ها افرادی تیزبین هستند به همین دلیل در این‌گونه عکس‌ها باید تمرکز بیشتری بر روی جزئیات بگذارد. منظور از جزئیات این است که شما سعی کنید ترکیب رنگی بین تمامی نقاط تصویر مانند پس‌زمینه و یا محصولاتی که در کادر استفاده می‌شود توجه کنید و باکمی تغییرات و خلاقیت بهترین عکس‌های تبلیغاتی را خلق کنید. شاید در نگاه اول رعایت کردن این نکته آسان باشد اما باید بدانید که تنها با تکرار و تمرین می‌توانید یک عکاس خبره شوید که با یک نگاه بهترین صحنه را برای عکاسی تبلیغات انتخاب نمایید.
رنگ‌ها
معجزه رنگ‌ها یک از اصولی است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایی تهیه کنید که بر روی مخاطب تأثیر خوبی بگذارد. هر رنگی به شما این اجازه را می‌دهد که یکی از احساسات مخاطب را هدف بگیرید و با هارمونی که در تصویر ایجاد می‌کنید می‌توانید تصاویر را جذاب‌تر کنید. تابه‌حال دیده‌اید که اکثر معتبرترین برندها یک رنگ یا ترکیب چندرنگ را برای برند خود انتخاب می‌کنند از خود پرسیده‌اید دلیل این کار چیست؟ آنها دقیقاً با استفاده از همین معجزه رنگ‌ها یک رنگ بخصوص را به لوگو خود اختصاص می‌دهند تا افراد در هر مکان و زمانی رنگ، ترکیب رنگی آن را دیدند به یاد این برند بیافتند.
رنگ ها تاثیر مسقتیمی بر جذب مخاطب دارند انتخاب رنگ سازمانی مناسب کار شما را در مواردی مانند طراحی لوگو،طراحی کارت ویزیت و … کمک می کند.


نورپردازی
دقت کرده‌اید زمانی که می‌خواهید عکسی بگیرید اگر نور به‌اندازه کافی نباشد عکس شما حتی با بهترین و مدرن‌ترین دوربین‌ها بی‌کیفیت می‌شود به همین دلیل نورپردازی در عکاسی به‌ویژه در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است. در عکاسی تبلیغاتی در مشهد معمولاً بیشتر عکاسی‌ها در آتلیه‌های مخصوص و برای نورپردازی از فلاش‌ها استودیوی استفاده می‌شود تا کیفیت نورها به بالاترین حد برسد و بعدازآن با توجه به تجربه عکاس بهترین موقعیت برای عکس‌برداری انتخاب می‌شود.
بیشتر عکاسان از رفلکتور کوچک به همراه فیلتر پولاریزه استفاده می‌کنند تا در ادیت نهایی عکس‌ها راحت‌تر باشند همچنین می‌توانند با استفاده از چند شاخه نور و تست کردن هریک از فلش‌ها کیفیت نورپردازی را چک کنند. در بیشتر مواقع عکاس‌ها برای اینکه کار خود را آسان‌تر کنند می‌توانند از دستگاه نورسنج استفاده کنند تا نورها را مطابق با نیاز و سلیقه خودتنظیم نمایند و همچنین می‌توانند با استفاده کالرچکر و کارت خاکستری نوردهی دقیق و وایت بالانس را به‌صورت دقیق تنظیم کنند. یکی از نکات مهم و تأثیر گذار در نورپردازی عکاسی تبلیغاتی در مشهد نوع محصول است به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید یک عکس تبلیغاتی از محصول چرم انجام دهید باید دقت کنید به‌گونه‌ای نورپردازی را تنظیم کنید که بافت آن در تصویر به خوبی دیده شود. بهتر است بدانید در نورپردازی عکس‌های تبلیغاتی دیافگرام‌ها با موقعیت و تعداد نورها مشخص می‌شود تا کیفیت عکس‌ها را بالا ببرد.
نورپردازی
گاهی نورپردازی در عکس‌های تبلیغاتی به‌صورتی است که حاشیه عکس تا حد زیادی کم‌نور است و همان قسمت را برای لوگو مشخص می‌کنند به همین دلیل تصویر لوگو به‌وضوح دیده نمی‌شود و این یک امتیاز منفی برای عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. دقت داشته باشید شما باید به تمام قسمت‌های تصویر دقت کنید و نورپردازی را به‌صورتی انجام دهید که تمامی جزئیات به خوبی دیده شود. برای مثال نورپردازی‌های استاندارد در مواد غذایی به‌صورت نورهای بسیار نرم انجام می‌شود یا در عکاسی از جواهرات از اسپات که یک نور تیز است استفاده می‌شود که درخشش نگین‌ها به‌صورت کاملاً واضح دیده شود. حال میدانیم طراحی لوگو در مشهد نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم زیرا حتی در گوشه عکس های تبلیغاتی هم تصمیم به معرفی برندمان دارد!


نور طبیعی
همیشه نورپردازی‌های مصنوعی کیفیت عکس را بالا نمی‌برد و گاهی می‌توان با نور طبیعی عکس‌های تبلیغاتی باکیفیت بالا خلق کرد. شاید بعضی از افراد اعتقاد داشته باشند که عکاسی تبلیغاتی باید به‌صورت رسمی انجام شود و استفاده از نور طبیعی عکس‌ها را از این پارامتر دور می‌کند اما باید بدانید این‌گونه عکس‌ها تأثیر بسیار خوبی بر روی مخاطب می‌گذارد. دقت داشته باشید عکس با نور طبیعی می‌تواند حس صداقت را در مخاطب محصولات بیشتر می‌کند. بیشترین افرادی که از این مزیت استفاده می‌کنند طراحان دکوراسیون‌های داخلی هستند که می‌خواهند میزان تأثیر نور را در چیدمان نشان دهند.
تجهیزات مناسب
یک عکاس خوب با دست‌خالی نمی‌تواند هنر خود را به نمایش بگذارد به همین دلیل باید یک سری از تجهیزات اصلی و ضروری داشته باشد. از سری  تجهیزات لازم لنز ماکرو است که هر عکاس برای عکس‌های بهتر باید آن را داشته باشد زیرا در بیشتر مواقع در عکاسی تبلیغات در مشهد عکاس باید تصاویر را از نزدیک‌ترین موقعیت به‌عکس تهیه کنند که در این زمان ضرورت وجود لنز ماکرو احساس می‌شود. فیلتر پولاریزه نیز از تجهیزاتی است که  با کمک آن می‌توان بازتاب‌های ناخواسته و رفله ها موجود را تا حد امکان کنترل کرد. سافت باکس نیز یکی از مهم‌ترین تجهیزات در عکاسی تبلیغاتی است که در آن می‌توانید برای نور بیشتر و ملایم استفاده کنید.


نکاتی مهم در عکاسی تبلیغات
عکاسی تبلیغات مانند هر روش دیگر دارای زیروبم  ها زیادی است که تنها فردی می‌تواند در این عرصه موفق شود که به‌تمامی نکات مهم در  عکاسی تبلیغات اشراف کامل داشته باشد، با ما همراه باشید تا بیشتر با این نکات آشنا شوید:
مشخص کردن هدف
در گام نخست باید بدانید که هدف از عکسی که می‌گیرید چیست گاهی در تبلیغات آنلاین در مشهد یک محصول سعی می‌شود مزیت و تفاوت آن را به نسبت محصولات دیگر بیشتر در معرض دید گذاشت. گاهی در بعضی از تبلیغات دیده می‌شود مفهوم اصلی گم می‌شود مثلاً گاهی به‌جای اینکه محصول نمایش داده شود به جذاب شدن تصویر بیشتر اهمیت داده می‌شود و اهمیت امر باعث می‌شود که حتی بیننده متوجه نشود که محصول در مورد چه موضوعی است. نکته‌ای که در عکس‌های تبلیغاتی باید رعایت کنید این است که در کنار اهمیت دادن به جزئیات در کل تصویر باید سعی کنید که محصولی را که می‌خواهید تبلیغ کنید را در مرکز توجه عکس نشان دهید.
ایده پردازی
یکی از نکات مهم که در عکاسی تبلیغاتی در مشهد به آن توجه می‌کنیم این است که عکس‌های خود را با ایده پردازی جذاب‌تر کنیم. بعضی از عکاسان حرفه‌ای و باتجربه اعتقاد دارند که یک عکس زیبا را می‌توان در هرلحظه که ایده جالب به ذهن می‌رسد خلق کنید حتی با یک گوشی ساده. برای رسیدن به ایده‌های ناب در عکاسی تبلیغاتی سعی شود که با تکرار و تمرین تجربه خود را بالا برد.
موقعیت‌های مختلف
در عکاسی تبلیغات در مشهد همیشه سعی می‌کنیم که به دنبال موقعیت‌های مختلف باشیم و حتی در بعضی از مواقع بعد از 100 موقعیت و شات مختلف  موقعیت اصلی را که به ایده نزدیک‌تر است انتخاب کنیم. برای رسیدن به بهترین موقعیت بهتر است محیط و ابزارهای مختلف را بررسی کنید.
عکاسان حرفه‌ای
ما در تبلیغات عکاسی در مشهد سعی کرده‌ایم با به‌کارگیری از عکاسان حرفه‌ای یک تیم  باتجربه تشکیل دهیم و شاید دلیل کیفیت عکس‌های تبلیغاتی ما در فوت کوزه‌گری است که این افراد دارند. عکس های حرفه ای این امکان را دارند تا در ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد به عنوان مکمل استفاده شوند. پس هرچه کیفیت عکس بالا باشد، امکان استفاده آن در قسمت های بیشتری فراهم می شود.

رعایت کردن تکنیک‌ها
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عکاسی تبلیغاتی این است که به‌تمامی تکنیک‌ها توجه شود به‌عنوان مثال به همان اندازه که رنگ در عکس باعث جذب مخاطب می‌شود، نورپردازی می‌تواند تأثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد.
المان‌های مرتبط
یکی از نکات مهمی که باید در زمان عکاسی به آن دقت کنید این است که تمامی المان‌های مرتبط با عکاسی را به‌صورت دقیق بررسی کنید و سعی کنید از آنها در عکس استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید یک ماده غذایی را تبلیغ کنید بهتر است آن را در محیطی شاداب و مرتبط استفاده کنید مثلاً اگر پنیر را تبلیغ می‌کنید بهتر است آن را بر روی میز ناهارخوری بگذارید تا اینکه میز کار باشد. دقت داشته باشید فردی که به تصویر نگاه می‌کند یک مشتری است و همیشه مشتریان چشمانی تیزبین دارند و به‌تمامی نکات توجه می‌کنند و وظیفه شما به‌عنوان عکاس این است که با به‌کارگیری المان‌های مرتبط در کنار محصول اصلی مخاطب را به خود جذب کنید.
عکاسی تبلیغاتی در مشهد چه مراحلی دارد؟
یک عکاس حرفه‌ای که در زمینه تبلیغات باتجربه است، می‌داند که اولین قدم برای شروع عکاسی تبلیغاتی در مشهد این است که بداند به چه نوع عکسی برای تبلیغات نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است در ابتدای کار با کارفرما در مورد موضوعات مختلفی مانند این که عکس‌های تبلیغاتی باید نشان‌دهنده چه پیامی باشند یا معیارهای او در مورد یک عکس تبلیغاتی تأثیرگذار و جذاب چیست؟ صحبت کند تا بتواند نظرات او را در حد امکان اجرا و پیاده‌سازی کند. قدم بعدی، تهیه محصول مورد نظر توسط کارفرما و انتخاب محل عکاسی است. در اغلب اوقات انتخاب بهترین مکان برای عکاسی توسط عکاس صورت می‌گیرد؛ با این حال بهتر است قبل از شروع پروژه عکاسی کارفرما را نیز از مکانی که برای عکاسی در نظر گرفته‌اید، مطلع کنید.
یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای معمولاً با توجه به نوع محصول تبلیغاتی تصمیم می‌گیرد که عکاسی را در فضای باز یا فضای بسته انجام دهد. به شما توصیه می‌کنیم در این زمینه به دانش و تجربه عکاس اعتماد کنید. همچنین ممکن است برای عکاسی تبلیغاتی در مشهد به افرادی نیاز باشد که به عنوان مدل در عکس حضور داشته باشند. به عنوان مثال کالای مورد نظر را در دستشان نگه دارند یا مشغول استفاده از آن باشند. استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی بستگی به محصول و پیامی دارد که شما قصد دارید به کمک عکس به مخاطبان خود منتقل کنید. در مرحله بعد عکاس با فراهم کردن تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در محل تعیین شده، کار عکاسی را شروع می‌کند. پس از اتمام کار، عکاس از میان عکس‌های گرفته شده بهترین عکس‌ها را انتخاب کرده و با کمک نرم‌افزارهای مختلفی آن‌ها را ویرایش می‌کند.
عکس تبلیغاتی
یک عکاس تبلیغاتی باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟
همان‌طور که می‌دانید امروزه تبلیغات نقش بسیار مهمی را در بازاریابی و افزایش فروش انواع محصولات یا خدمات ایفا می‌کند به همین دلیل اگر قصد دارید که به عنوان یک عکاس تبلیغاتی در این صنعت بزرگ و پیچیده وارد شوید، باید دارای مهارت‌های مختلفی باشید. اولین و مهم‌ترین ویژگی برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای، داشتن دانش و تجربه بالا در زمینه عکاسی تبلیغاتی در مشهد است. شما باید شناخت خوبی از رنگ، نورپردازی و زیبایی‌شناسی داشته باشید. اطلاعات در زمینه بازاریابی و روانشناسی نیز می‌تواند در متمایز شدن عکس‌های شما نسبت به سایر عکس‌های تبلیغاتی کمک کند.
همچنین یکی از وظایف مهم یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای، انتخاب بهترین عکس از میان صدها عکس گرفته شده و روتوش کردن آن‌ است بنابراین مهارت داشتن در کار با نرم‌افزارهای مختلف مرتبط با عکاسی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید ایرادات عکس‌های خود را برطرف کنید و با اضافه کردن افکت‌های بصری به زیباتر شدن و تأثیرگذاری بیشتر عکس‌ها کمک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شناخت فرهنگ افرادی که کار تبلیغاتی برای آن‌ها انجام می‌شود نیز بسیار اهمیت دارد زیرا اگر این عکس‌ها دارای المان‌هایی باشد که با فرهنگ زندگی مردم متفاوت باشد، می‌تواند به جای تبلیغات مثبت باعث شکل‌گیری ذهنیت منفی مخاطب نسبت به آن برند شود.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 52
  • بازدید ماه : 157
  • بازدید سال : 764
  • بازدید کلی : 2,778