loading...
yaraplus
امیر برادران بازدید : 39 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)
تاریخچه موشن گرافی
اواخر دهه 1940  بود که اسکار و نورمن مکلارن در آزمایشگاه خود توانستند گرافیک‌های متحرکی بسازند و از آن طریق به علم موشن گرافی برسند. بعد از آن طراحانی با نام‌های فرو، سوئل و بیندر در دهه 1950 سعی کردند موشن گرافیک را توسعه دهند و این روند پیشرفت تا حدی پیش رفت که  در متحرک‌سازی آرم‌های مختلف و لوگوی های تلویزیون از آن‌ها استفاده می‌شد. در چند دهه اخیر با پیشرفت نرم‌افزارهای کامپیوتری موشن گرافی نیز با تحولات زیادی روبه‌رو شد و علاوه بر استفاده در تبلیغات مختلف  در بیشتر  تکنیک‌های سینمایی مانند صداگذاری از آن استفاده می‌شود.
موشن گرافی چیست؟

مزایای موشن گرافی
موشن گرافی معمولاً به دلیل جذاب بودن بر روی مخاطب تأثیر زیادی می‌گذارد و باعث می‌شود که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند، در زیر سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین مزایای موشن گرافی اشاره‌کنیم:
  • تأثیرگذاری سریع در مخاطب: به دلیل جذابیت و تنوعی که در موشن گرافی است مخاطب جذب می‌شود و در همان زمان کوتاه می‌تواند بیشتر تأثیر را بر روی مخاطب بگذارد.
  • انتقال سریع پیام ویدئویی: به دلیل سادگی که در تهیه موشن گرافی وجود دارد مخاطب می‌تواند به ‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند و پیام ویدئویی مورد نظر را متوجه شود.
  • به‌صرفه بودن: در موشن گرافی به دلیل اینکه تصویربرداری، شخصیت و مکان‌های فیزیکی وجود ندارند هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابند و همین امر باعث می‌شود که با استفاده از آن یک تبلیغ به‌صرفه انجام دهید.
  • کاربرپسند:موشن گرافی از روش‌های نوین است و به دلیل جدید بودن کارایی بالایی نیز دارد. از این‌رو مخاطب همیشه جذب شیوه‌های جدید می‌شود و این‌ یکی از نشانه‌های کاربرپسند بودن موشن گرافی است. بهتر است بدانید که این هنر در دنیا حدود 5 سال و در ایران دو سال است که به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. یکی از جالب ترین کاربرد های موشن گرافیک، ساخت تیزر معرفی رویداد است که بتوانید به خوبی کارگاه یا بطور کلی کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید.
  • نتیجه پذیر بودن:موشن گرافی به دلیل سادگی که دارد برای تمامی اقشار جامعه  قابل‌درک می‌باشد و این یک مزیت اصلی است که افراد می‌توانند از این طریق به‌راحتی هدف و منظور خود را به مخاطب برسانند.
انواع موشن گرافیک‌ها
موشن گرافیک‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم:
  • ویدئو رئال: در این نوع ازموشن گرافیک‌ها معمولاً از فضاهای واقعی تصویربرداری می‌کنند و اطلاعات مفیدی در مورد فضا در اختیار طراح قرار می‌گیرد که طراحی را باکیفیت بالایی انجام دهد. در ویدئو رئال بیشتر سعی می‌شود که بر خلاف روش‌های دیگر کمتر از طرح‌های گرافیکی استفاده شود و تمرکز را بیشتر بر روی فیلم‌برداری، صداگذاری، صدابرداری و تدوین معطوف نماید.
  • ویدئو موشن: در این دسته از موشن‌ها سعی می‌شود که یک تلفیق کلی از فیلم‌برداری واقعی و گرافیک  انجام شود. بیشتر در ویدئو موشن‌ها سعی می‌شود که از فیلم‌برداری‌های واقعی استفاده شود و تنها در مواردی که فیلم‌برداری سخت است از ویدئو موشن استفاده می‌کنند.
  • استاپ موشن: در این روش از عکاسی تبلیغاتی استفاده می‌شود و از طریق نرم‌افزارهای مخصوص تصاویر پشت سرهم قرار می‌گیرند و یک حس حرکت ایجاد می‌کنند که این حرکت‌های پشت سر هم می‌توانند یک تبلیغ جذاب و یا  یک داستان را روایت می‌کند.
  • اینفو موشن: در این روش معمولاً از روش اینفوگرافیک برای رساندن مفهوم استفاده می‌شود. در اصل اینفو موشن با ترکیبی از گرافیک و حرکت برای به نمایش گذاشتن محتوا استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است در ساخت تیزر های تبیغاتی، طراحان بسته به نیاز از موشن گرافی های جذاب برای بالا بردن جذابیت ویدیو و مخاطب پسند بودن آن استفاده می کنند تا تیزر برای مخاطب خسته کننده نشده و همچنین معرفی محصول و … را با کارکتر های کارتنی نمایش دهند.
4 نوع مهم موشن گرافی

قیمت موشن گرافی
موشن گرافی از روش‌های تبلیغاتی است که نمی‌توان برای آن تعرفه‌ای مشخص کرد و کاملاً بستگی به پروژه انتخابی دارد. مثلاً اگر هدف شما از ساخت موشن معرفی یک کسب‌وکار بسیار بزرگ و نوین باشد به نسبت یک کسب‌وکاری کوچک و تکراری قطعاً نیازمند به هزینه و زمان زیادی است. همچنین به مواردی دیگری بستگی دارد که این موارد عبارت‌اند از:
  • نوع گوینده: در بعضی از کارها افرادمی‌خواهند که بر روی کارهایشان از دوبله‌های خاص استفاده شود تا تأثیر گذاری کار بیشتر شود به همین دلیل این نمونه کارها دارای قیمت بالاتری هستند.
  • تعداد وجه های کار: معمولاً کارها به‌صورت دو بعدی و یا سه بعدی انجام می‌شوند و هرچه تعداد این بعدها بیشتر شود کیفیت کار بالا می‌رود و به همان اندازه قیمت نیز بالاتر می‌رود.
  • زمان تیزر: زمان تیزر از مواردی است که فرد باید قبل از ساخت موشن زمان موردنظر خود را به طراح اعلام کند. زیرا مدت‌زمان تیزر تبلیغاتی معرفی برند موشن بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد.
  • نوع سناریو: گاهی افراد برای اینکه موشن گرافی تأثیرگذار داشته  باشند از طراحان می‌خواهند که از یک سناریو بامفهوم و قوی استفاده کنند و همین امر باعث می‌شود که طراح زمان زیادی را برای این  تیزر موشن صرف کند.
  • محل اکران تیزر: این نکته از موارد مهم وتأثیرگذار در قیمت موشن گرافی است. زیرا هر کاری باید متناسب با محل اکران باشد به‌عنوان‌ مثال تیزر موشن گرافی که در تلویزیون پخش می‌شود با تیزری که در یک سی دی آموزشی وجود دارد کاملاً فرق دارد. تیزرهای موشن گرافی در تلویزیون باید باکیفیت بالا و همچنین قوانین موجود در تلویزیون برای عموم مخاطبین طراحی شوند. این در حالی است که تیزرهای موجود در سی دی‌های آموزشی قوانین خاصی ندارند و مخاطبین آن مشخص است به همین دلیل زمان کمتری برای طراحی نیاز دارد.
موشن گرافی یک ارائه جذاب و نفوذپذیر

مراحل انجام موشن گرافی
مرحله یک
مدت زمان موشن گرافی بسیار کم است و  معمولاً بین سی ثانیه تا یک دقیقه و نیم زمان دارید تا موضوع مورد نظر خود را در سادگی و شفافیت به مخاطب منتقل کنید. برای اینکه بتوانید این گام را به درستی انجام دهید بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:
  • مخاطبین شما چه افرادی هستند؟
  • هدفتان از ساخت تیزر چیست؟
  • چه‌ کارهایی باید انجام دهید که شما را به هدفتان برساند؟
  • در مخاطب چه احساسی را باید ایجاد کنید؟
همچنین در این مرحله باید دقت کنید که شما برای رساندن منظور خود باید یک متنی را آماده کنید زیرا در طول زمان ساخت تیزر اگر یک متن را تکرار کنید برای فرد خسته‌کننده می‌شود و برای ایجاد جذابیت باید تمرکزتان را بر روی صدا، حرکات و ابزارهای دیگر بگذارید. برای شروع به‌ کار کردن بهتر است یک چهارچوب برای داستان خود در نظر بگیرید و با استفاده از حرکت‌ها، صداگذاری، موسیقی، تولید پادکست و افکت‌های صدا به داستان خود پروبال بدهید. در ادامه نقاط اصلی و جملاتی که شخصیت‌های داستان می‌گویند را مشخص کنید. در این قسمت زمان را فراموش نکنید. شما زمان کمی دارید پس باید تمامی جملات کوتاه اثرگذار باشند. سعی کنید با استفاده از رنگ‌های شاد و تأثیرگذار تحریک‌پذیری بیننده را بالا ببرید.
مرحله دوم
شما در مرحله قبل تمامی پی‌ریزی‌ها را برای یک تیزر موشن گرافی انجام داده‌اید حال باید صدا و تصاویر را تولید کنید. در این مرحله شما باید به ‌تمامی قسمت‌های متن توجه کنید زیرا تمامی لحظه‌ها مهم هستند. در طرح اولیه برای هر ثانیه سعی کنید یک توصیف از صحنه داشته باشید.
مرحله سوم
در این مرحله باید سعی کنید استوری بردها را با جزئیات بیشتر طراحی کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله شما یک طرح نهایی دارید که حالا می‌توانید آن را به صورت کامل با یکدیگر ترکیب کنید و یک انیمیشن کامل طراحی نمایید. سعی کنید در این مرحله که آخرین مرحله موشن گرافی است  باید به نکات مهمی مانند سبک انیمیشن، زمانبدنی، موسیقی و افکت صدا توجه کنید. نرم‌افزارهایی که برای ساخت موشن گرافی استفاده می‌شوند عبارتنداز:
  • Apple Quartz Composer
  • Autodesk Combustion
  • Various VJ Programs
  • Max/MSP Smith Micro Software Anime Studio
  • Adobe Flash
  • Apple Quartz Composer
ساخت موشن گرافی در یاراپلاس

تفاوت انیمیشن با موشن گرافی
درست است که عناصر بصری، موسیقی، حرکت و صدا در انیمیشن و موشن گرافی استفاده می‌شوند اما در انیمیشن‌ها بیشتر تمرکز بر روی داستان است و سعی می‌شود داستان به بهترین وجه ممکن روایت شود. این در حالی است که در موشن گرافی بیشتر تمرکز بر روی تصاویر و عناصر بصری مانند فرم‌ها، بافت، ترکیب‌بندی و حرکات آن‌ها می‌باشد. برای سفارش موشن گرافی می‌توانید به یک شرکت تبلیغاتی مراجعه کنید تا کاری بر مبنای اصول و قواعد به شما تحویل دهند.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های  انیمیشن و موشن گرافی در این است که انیمیشن‌ها معمولاً شخصیت محور و موشن گرافی بیشتر تصویر محور است. در انیمیشن بیشتر سعی می‌شود به شخصیت‌ها و صحنه‌ها دقت فراوانی شود، به عبارت دیگر به لایه‌های زیرین مانند احساسی، روانی و فلسفی توجه  می‌کند ولی در موشن گرافی بیشتر توجه بر نشانه‌شناسی، جنبه‌های سمبولیک و تشریح فرآیندها پرداخته می‌شود.
تفاوت بعدی انیمیشن و موشن گرافی در مورد کاربرد آ‌ن‌ها است زیرا انیمیشن بیشتر در  صنعت سینما و سرگرمی و  موشن گرافی در صنعت برندینگ و تبلیغات استفاده می‌شود. دلیل تقسیم‌بندی کاربرد این دو هنر این است که شما در انیمیشن‌ها می‌توانید به‌راحتی سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی باکیفیت بالا طراحی کنید. اما در موشن گرافی شما می‌توانید به‌راحتی تیزرهای تبلیغاتی ، عنوان‌بندی و تیتراژ را بسازید.
تفاوت انیمیشن با موشن گرافی

کاربردهای موشن گرافی
امروز با پیشرفت‌هایی که در زمینه موشن گرافی صورت گرفته است روزبه‌روز به کاربردهای آن  اضافه می‌شود. در زیر به مهم‌ترین کاربردهای  موشن گرافی اشاره‌کرده‌ایم:
  • طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون وشبکه‌های اجتماعی
  • تهیه تیتراژ انواع فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی
  • استفاده در بعضی از فیلم‌های سینمایی
  • طراحی ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای بیلبوردهای حرکتی
  • طراحی برای موشن اینفوگرافیک
در مسیر انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از فاکتورهایی که معمولا در نظر گرفته می شود، بحث تعرفه ها و هزینه هاست.گاهی ترس از هزینه ی زیاد ممکن است فرد را مجاب کند تا به جستجوی ارزانترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بپردازد. اما مراقب باشید!
ویژگی‌های یک موشن گرافیک باکیفیت
شما در موشن گرافیکی می‌توانید به ‌راحتی از قابلیت انعطاف‌پذیری استفاده کنید و هر موضوعی را که می‌خواهید پوشش دهید. این روش که بیشتر برای تبلیغات استفاده می‌شود از روش‌های دیگری که نیاز به تصویربرداری دارند هزینه کمتری داشته و بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است. در موشن گرافی از بهترین و خبره‌ترین طراحان در این حوزه استفاده می‌شود. این افراد علاوه بر خلاقیتی که دارند دارای تجربه بالایی در این زمینه هستند و  می‌توانند تبلیغ هر محصول و یا خدمتی را به بهترین نحو به نمایش گذاشته و از راه‌های درست آن را منتشر کند. فراموش نکنید یکی از اصول تولید محتوا با کیفیت، استفاده از المان هایی است که باعث جلب نظر مخاطب می‌شود.
در زمانی که فرد می‌خواهد یک تیزر تبلیغاتی در موشن گرافی سفارش دهد باید حتماً بداند که چه جزئیاتی را می‌خواهد استفاده کند و تمامی خواسته‌های خود را با طراح در میان بگذارد. اگر فرد هدف برای خودش واضح نباشد طراح نمی‌تواند یک کار باکیفیت بسازد. زیرا در تیزرهای تبلیغاتی طراح باید به ‌صورت کامل با خدمات و محصول آشنا باشد. بعد از شناخت کامل، طراح می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های مهم در این زمینه یک موشن گرافیک باکیفیت بسازند. در زیر به این ویژگی‌ها اشاره‌کرده‌ایم:
سناریو
در این قسمت باید توجه شود که تمامی مشخصات در مورد خدمات یا محصولات به ‌صورت دقیق در سناریو  بیان شود. بسیاری از طراحان معتقدند که این ویژگی تأثیر زیادی در کیفیت کار دارد. زیرا اگر دارای یک سناریو قوی باشد می‌تواند هدف را به خوبی به مخاطب منتقل کند. بهتر است بدانید سناریو قوی از طریق یک دید هنری و ادبیات قوی میسر می‌شود.
طراحی گرافیکی و پویانمایی
یک موشن گرافی قوی باید ترکیبی از طراحی گرافیکی و پویانمایی داشته باشد. در گام نخست برای طراحی بهتر است کاراکترها را با توجه به موضوع اصلی انتخاب کنید. در موشن گرافی مشهد سعی می‌شود از به‌روزترین نرم‌افزارها در این زمینه استفاده شود. کار خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بسپارید تا در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام شود.
صداگذاری در موشن گرافی

صداگذاری
ویژگی مهم دیگر که به شما در ساخت موشن گرافیک باکیفیت کمک می‌کند صداگذاری مناسب است. در این مورد باید دقت زیادی داشته باشید زیرا اگر افکت گذاری کمتر از حد استاندارد باشد توجه مخاطب را جلب نمی‌کند و اگر بیش‌ازحد استاندارد باشد باعث آزار مخاطب می‌شود.
تفاوت‌های موشن‌گرافی و تیزر تبلیغاتی چیست؟
آیا می‌دانید تفاوت موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در چیست؟ می‌خواهید در دنیای  تبلیغات دیده شوید؟ پس باید بدانید کدام یک از این دو بیشتر به درد کسب و کار شما می‌خورد. پرسش‌های زیادی پیرامون تفاوت موشن‌گرافی و ساخت تیزر تلویزیونی تبلیغاتی در ذهن کاربران شکل می‌گیرد. به همین منظور در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به ابهامات ذهنی شما پاسخ دهیم.
تیزر تبلیغاتی؛ میانبری برای بیشتر دیده شدن
اگر به دنبال یک روش حرفه‌ای و اصولی برای شناساندن محصول و یا خدمات خود به مشتری هستید و می‌خواهید صدای برند خود را به گوش مخاطب برسانید، شما تنها به یک تیزر تبلیغاتی قوی احتیاج دارید! این تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند در پلفترم‌های گوناگونی اعم از تلویزیون، رادیو، فضای مجازی، رسانه‌های محیطی و چاپی دیده شوند. توجه داشته باشید که فضای رقابتی سنگینی میان برند‌های معروف برای ساخت یک تیزر قدرتمند وجود دارد! بنابراین تیزری می‌تواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود که حرفی برای گفتن داشته باشد! در واقع یک تیزر تبلیغاتی استاندارد، باید بتواند پیام خود را به درستی به مخاطبین هدفش منتقل کند. در غیر اینصورت حتی اگر برای ساخت این تیزر هزینه و انرژی زیادی هم صرف کرده باشید، عملا با شکست مواجه شده‌اید! برای اینکه در روند ساخت تیزر تبلیغاتی به بن بست نخورید قبل از هرگونه اقدامی سعی کنید سوالات زیر را از خود بپرسید و به  آن‌ها پاسخ‌  دهید؛ به عنوان مثال:
تیزر شما قرار است برای کدام قشر از جامعه تبلیغ کند؟
همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که باید با زبان خود مخاطب با او صحبت کنید. زبان تبلیغ محصولی که قرار است در تیزر تبلیغاتی خود به معرفی آن بپردازید باید با افکار و علایق شخص مخاطب هم‌خوانی داشته باشد. در بیانی ساده‌تر، شما در ساخت تیزر تبلیغاتی باید فکر  مشتری را بخوانید ولی اجازه ندهید دست ایده‌ها و کلک‌های تبلیغاتی شما رو شود. برای این‌کار به دو مورد نیاز دارید؛ خلاقیت و خلاقیت!
این تیزر تبلیغاتی قرار است از کجا پخش شود؟
گام مهم بعدی‌، پاسخ به این سوال است. پلتفرمی که برای نمایش تیزر تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید، تیر آخری است که به سمت دیده شدن برند خود پرتاب می‌کنید. تنها یک انتخاب غلط در انتخاب این پلتفرم می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد. مثلا اگر تیزر شما صرفا مربوط به ساکنین خراسان رضوی است، بهتر است تبلیغات در شبکه خراسان رضوی را امتحان کنید.
به طور کلی یک تیزر تبلیغاتی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد تا بتواند موفق‌تر از سایر تیزر‌های رقیب عمل کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:
  • ساخت تیزرمخاطب محور؛ تیزری بسازیدکه پاسخگوی نیاز‌های مخاطب باشدنه صرفایک کار گرافیکی یاسینمایی قوی! تیزر شما دیده نخواهد شد اگر مشتری بعد از دیدن آن حس کند به هیچ‌کدام ازسوال‌هایش راجع به محصول شما پاسخی داده نشد.
  • مشخصه‌ترین ویژگی یک تیزرتبلیغاتی، به کاربردن ایده‌های خلاقانه و جذابیت ظاهری آناست.
موشن گرافیک و تفاوت آن با تیزر تبلیغاتی
موشن گرافیک همان‌طور که می‌دانید تشکیل شده از دو واژه‌ی موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویری که با برنامه‌های گرافیکی ساخته می‌شوند، است. موشن‌گرافی که از آن به عنوان گرافیک متحرک هم یاد می‌شود یکی از روش‌های تبلیغاتی محبوب در دنیا محسوب می‌شود. در موشن‌گرافی برای ساخت ویدئویی کوتاه که یک هدف تبلیغاتی را دنبال می‌کند، از انیمیشن استفاده می‌شود. این در حالی‌ست که تیزر‌های تبلیغاتی خود به انواع تیزر‌های:
  • تیزر‌های انیمیشن
  • تیزرهای رئال
  • تیزر‌های رئال انیمیشن
تقسیم‌بندی می‌شود. اما دقت داشته باشید که موشن تفاوت بزرگی با انیمیشن دارد. آن تفاوت نیز در این است که در انیمیشن شما روایت کننده ی یک داستان هستید اما در موشن گرافیک قصد دارید پیامی را به مخاطب منتقل کنید. گرچه هردوی اینها راباید در شبکه های اجتماعی تان استفاده کنید. بهرحال مهم است چگونه و در چه زمانی آنها را استفاده می‌کنید و برای دانستن اینها نیازمند استراتژی شبکه های اجتماعی هستید. تصاویر گرافیک مورد استفاده در موشن گرافیک، همان‌طور که کمی پیش‌تر به آن اشاره کردیم به روش‌های گرافیکی مانند وکتور، بیت مپ و یا حتی عکس و ویدئو و نرم‌افزار‌های تک بعدی تولید می‌شود.
چگونه می توانیم با حداقل هزینه ها بازاریابی دیجیتال برند مان را مدیریت کنیم؟ اصلا چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ؟
فراموش نکنید که معنا و مفهوم مارکتینگ وسیع تر از آن چیزیست که به نظر می رسد و روز به روز بر وسعت آن نیز افزوده می شود بنابراین برای اینکه در این مسیر جایگاه خود را پیدا کنید به کمک متخصصین این زمینه نیاز دارید. افراد سودجو و غیر حرفه ای در این حوزه بسیارند که ممکن است در قبال مبالغ اندک و غیر منطقی خود را به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه ای معرفی کنند. بنابراین برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ اولویت اول خود را تجربه و سابقه ی آژانس مورد نظر قرار دهید.
استراتژی در ساخت موشن گرافی
معمولاً در سفارش موشن گرافیک در مشهد قبل از اینکه شروع به طراحی اولیه کنیم یک استراتژی قوی و مشخصی را برای بازاریابی بهتر مشخص کرده و سپس طبق همان استراتژی اقدام به طراحی و ساخت موشن گرافی می‌کنیم. در این استراتژی سعی می‌شود که تمامی نکات مهم و تأثیر گذار مانند مشخص کردن اهداف، پیدا کردن نقاط قوت و ضعف، شناخت رقبا و … در نظر گرفته شده و در جای درست از آن‌ها استفاده شود. بعد از آن با به کار بردن تصاویر متحرک که هرکدام نشان‌دهنده یک پیام باهدف مشخص هستند یک موشن مناسب تولید می‌شود. سفارش موشن گرافیک در مشهد زمانی که با تفکر انجام شود می‌تواند در همان زمان کوتاه تأثیرگذار و جذاب باشد.
در زمان مشخص کردن استراتژی‌ها باید یک سری از اقداماتی که قرار است در حین ساخت موشن انجام دهید را مشخص کنید مثلاً با توجه به هدفی که دارید بهتر است موشن به‌صورت آفلاین باشد یا آنلاین؟ یا اینکه می‌خواهید بیشتر تمرکز روی صدا باشد یا تصویر و یا می‌خواهید هر دو یک کیفیت را در کنار هم داشته باشید. تمامی نکات ریزی که در طراحی موشن استفاده می‌شود باید مطابق با استراتژی باشد تا بتوانید یک سناریو خاص و قوی طراحی کنید. به ‌عنوان ‌مثال برای طراحی یک موشن برای یک موسسه آموزش موسیقی باید در کنار تصویر مرتبط از یک موسیقی و صدا زیبا و باکیفیت استفاده شود تا مخاطب به آن موسسه اعتماد کند.
طراح موشن گرافی به چه گونه است؟
در سفارش موشن گرافیک در مشهد از طراحان حرفه‌ای در این زمینه استفاده می‌شود تا بتواند با به‌کارگیری از تمامی موارد ازجمله استفاده از تجهیزات به‌روز، بکار بردن به‌جا و درست از کلمات، لوگو، اعداد بهترین موشن را تولید کند. معمولاً طراحان موشن گرافی‌ها از رشته‌های فیلم‌سازی و طراحی بازی هستند و همچنین یک پیش‌زمینه‌ای از هنر و طراحی دارند به همین دلیل می‌توانند با استفاده از علم و هنری که دارند یک اثر هنری قابل‌قبول خلق کنند. در کنار این تجربیات، طراح باید تسلط کافی بر روی ابزار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای مرتبط با این رشته را داشته باشد که البته به دلیل پیشرفت تکنولوژی این تجهیزات به‌صورت مداوم در حال به‌روزرسانی هستند و طراح باید همگام با این تغییرات باشد.
نحوه فعالیت طراحان موشن گرافی با طراحان انیمیشن‌ها کاملاً متفاوت است. یک طراح انیمیشن معمولاً هدفی مشخص دارد و معمولاً تمام‌وقت و انرژی خود را برای یک نفع شخصی می‌گذارد، این در حالی است که طراحان در زمان قبول سفارش موشن گرافیک در مشهد برای حمایت از یک هدف کلی که در راستای اهداف و برنامه‌های شرکت است، یک کلیپ تولید می کند که در آن به نیاز مخاطبین توجه شده است. همچنین طراحان انیمیشن‌ها نیاز ندارند که در حین کار نقد و بررسی‌های زیادی برای هر سکانس داشته باشند اما در ساخت موشن باید تمامی ثانیه‌ها با بررسی‌های لازم انجام شود تا هدف به خوبی به مخاطب منتقل شود. درنهایت یک طراح حرفه‌ای موشن گرافی برای موفقیت بیشتر باید در زمان قبول سفارش موشن گرافیک در مشهد باید تمامی اقدامات زیر را انجام دهد:
  • طرح‌های پایه را در ابتدا با مداد بر روی برگه خلق کند.
  • ازمهارت‌های نمایشی که در هنرهای بصری وجود دارد استفاده کند.
  • تمامی ابزارها وبرنامه‌های طراحی را به‌صورت مرتب به‌روزرسانی کند.
  • ازیک فونت خاص استفاده شود.
  • برای تمامی کارها از زمان نوشتن سناریو تا تولید انیمیشنبرنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
  • تمامی اشیا که قرار است درموشن استفاده شود به‌صورت واقعی و تنها باکمی تغییرات نمایش داده شود.
  • طراح باید بتواند مدیریت خوبی بر روی زمان و بودجه داشته باشد.
  • نیازی نیستیک طراح حرفه‌ای موشن مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد و تنها باکمی انگیزه و پشتکار می‌تواند در این عرصه موفق شود.
نمونه‌های موفق موشن گرافی
در موشن گرافی استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، اشکال، نسبت‌ها و قدرت تشخیص رنگ‌ها از نکاتی است که اگر به‌درستی استفاده شود فرد می‌تواند ادعا کند یک موشن قوی طراحی کرده است. در سفارش موشن گرافیک در مشهد طراحان با توجه هر تجربه‌ای که دارند تمامی این نکات را رعایت می‌کند و دلیل آن بررسی و تحقیقاتی بود که یارا پلاس بر روی چند نمونه از مشهورترین موشن گرافی های دنیا انجام داد. در زیر به دو نمونه از موشن گرافی هایی که به‌صورت هوشمندانه‌ای از اشکال و رنگ‌ها استفاده کرده‌اند اشاره‌کرده‌ایم:
Slack: این پلتفرم یک پلتفرم ارتباطی است که سعی دارد نیازهایی یک مجموعه را با برقراری ارتباط مرتفع سازد. یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که می‌تواند با توجه به نیازهای کاربر به‌روز شود. معمولاً این پلتفرم در قالب یک اپلیکیشن است و در روزهای اولیه که تعداد مخاطبین آن در حد ارتباط شرکتی است به‌صورت رایگان است. حال برای طراحی موشن گرافی این اپلیکیشن با قابلیت‌های ذکرشده، از رنگ‌ها و اشکال هندسی مختلف برای نشان دادن مهم بودن ارتباطات استفاده‌شده است، در ادامه این موشن گرافی می‌بینیم که این اشکال در یک محیط در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای کامل کردن آن یک رنگ می‌شوند.
Google Cloud IoT: Cloud Dataflow یک مدل برنامه‌نویسی است که می‌توانید در آن با استفاده از پلتفرم Google Cloud IoTجریان داده‌های مور نیاز را به‌دست آورید. حال موشن گرافی این پلتفرم به این صورت است که با فشردن یک کلیک، فرد از یک محیط اداری می‌تواند اطلاعات خود در سراسر دنیا به جریان بیندازد، جالبی این موشن این است که از یک کامیون کوچک برای نشان دادن جریان داده استفاده کرده است.
لوگو‌موشن در سفارش موشن گرافیک مشهد
یکی از نمونه‌هایی که در سفارش موشن گرافیک در مشهد بسیار انجام می‌شود لوگوموشن است. لوگوی متحرک یا همان لوگوموشن می‌تواند خیلی ساده و بدون هیچ پیچیدگی هدف فرد را به مخاطبین انتقال دهد. این لوگوی متحرک(طراحی لوگو) می‌تواند در تیزرهای تبلیغاتی مختلف استفاده شود و از ویژگی‌های آن‌که شامل یادآوری برند، ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب، معرفی برند، تبلیغات کوچک، استفاده در تبلیغات ویدئویی، تأثیر آنی بر مخاطب و اعتمادسازی استفاده کند. در حال حاضر لوگوموشن‌ها به‌صورت فلت و سه بعدی ساخته می‌شوند. لوگوموشن‌های فلت به دلیل سادگی طرفداران زیادی دارد و می‌توانید بدون هیچ مشکل و تداخلی از آن در ویدیوها و کلیپ‌های مختلف و مرتبط استفاده کنید. لوگوموشن‌های سه بعدی تأثیر بیشتری به نسبت نمونه‌های فلت بر روی مخاطب می‌گذارد و می‌تواند برند را بزرگتر نشان دهد اما مشکلی که دارد این است که نمی‌توان آن را در هر ویدیویی استفاده کرد زیرا در بیشتر مواقع باعث بی‌نظمی در ویدیوها می‌شود.
نتیجه گیری
موشن گرافی‌ها همان نقاشی‌های متحرکی هستند که یک داستان را با هدف مشخص روایت می‌کنند. تصاویر در موشن گرافی می‌تواند به ‌صورت دو بعدی و یا سه بعدی باشند. این نوع از روش‌های تبلیغاتی دارای مزیت‌های زیادی ازجمله تأثیرگذاری سریع در مخاطب، انتقال سریع پیام ویدئویی، به صرفه بودن، کاربرپسند و نتیجه پذیر بودن است.
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 11
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 156
  • بازدید سال : 763
  • بازدید کلی : 2,777