loading...
yaraplus
امیر برادران بازدید : 49 سه شنبه 04 شهریور 1399 نظرات (0)
عکاسی تبلیغاتی
امروزه بیشتر افراد برای معرفی خود روش‌های مختلفی را انتخاب می‌کنند و این طبیعی است که هر کس تبلیغات اصولی را انتخاب کند می‌تواند سهم بیشتری از بازار فروش داشته باشد. در تمامی روش‌های تبلیغاتی معمولاً از عکس استفاده می‌شود اما نه هر عکسی زیرا در تبلیغات باید عکس‌ها با ویژگی‌های خاصی گرفته شود. گاهی عکاسی تبلیغاتی و صنعتی به‌اشتباه یکی در نظر گرفته می‌شود و حتی در دید یک کاربر عادی تفاوتی بین آنها دیده نمی‌شود، اما یک عکاس حرفه‌ای به خوبی می‌داند که این عکس‌ها کاملاً با یکدیگر تفاوت دارد و باید در هرکدام به یک ویژگی خاص توجه شود.یکی از کاربردی ترین نوع تولید محتوا با کیفیت؛ محتوا تصویری می باشد. به این صورت که با کمک گرفتن از واژه ها و کلمات و همچنین تکنیک های عکاسی، ترکیبی از عکس و متن را به عنوان بخشی از معرفی محصول یا خدمات اعمال می کنند.
عکاسی تبلیغاتی

اولین و مهم‌ترین تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی این است که در عکاسی صنعتی هدف شما این است که تجهیزات و یا محصول را نشان دهید اما در عکاسی تبلیغاتی عکاس باید تمام تمرکز خود را بر روی خوب نشان دادن محصول بگذارد به همین دلیل در دسته اول عکاسی‌ها نمایش دادن یک محصول کافی است اما در دسته دوم بهتر است انواع مدل‌های محصول و یا انواع محصولات باهدف جذب کردن مخاطب استفاده شود. بیاید یک مثال را باهم مرور کنیم تا بهتر در جریان تفاوت عکاسی تبلیغاتی و صنعتی قرار بگیریم. دو بیلبورد را در نظر بگیرید که هدفشان نشان دادن یک محصول مانند پنیر از یک کارخانه است.
حال در تبلیغات بیلبورد در مشهد اولی یک تصویر از جعبه پنیر است که با نورپردازی در وسط تصویر قرار دارد، اما در تصویر بعدی عکس یک منظره زیبا را می‌بینید که در آن پنیر در یک ظرف صبحانه قرار دارد و افرادی که در تصویر قرار دارند از خوردن آن احساس خوشایندی دارند و در گوشه‌ای از تصویر تنها لوگوی کارخانه وجود دارد. در تصویر اول هدف تنها معرفی یک محصول است و یک عکس صنعتی است و در تصویر دوم علاوه بر هدف معرفی محصول حس جذابیت و ترغیب را در بیننده ایجاد می‌کنند که این یک عکس تبلیغاتی محسوب می‌شود.


ویژگی‌های مهم در عکاسی تبلیغات
ویژگی‌های مهم در عکاسی تبلیغات وجود دارد که هر عکاسی باید برای عکاسی تبلیغاتی به آن دقت کند. در ادامه سعی کرده‌ایم به این نکات اشاره‌کنیم:
دقت در جزئیات
هر عکسی که می‌خواهد عکاسی تبلیغاتی انجام دهد باید بتواند با عکسی که می‌گیرد یک داستان را روایت کند و دقت داشته باشد که این عکس برای جذب مشتری گرفته می‌شود و باید به‌تمامی جزئیاتی که در تصویر است دقت کند زیر مشتری‌ها افرادی تیزبین هستند به همین دلیل در این‌گونه عکس‌ها باید تمرکز بیشتری بر روی جزئیات بگذارد. منظور از جزئیات این است که شما سعی کنید ترکیب رنگی بین تمامی نقاط تصویر مانند پس‌زمینه و یا محصولاتی که در کادر استفاده می‌شود توجه کنید و باکمی تغییرات و خلاقیت بهترین عکس‌های تبلیغاتی را خلق کنید. شاید در نگاه اول رعایت کردن این نکته آسان باشد اما باید بدانید که تنها با تکرار و تمرین می‌توانید یک عکاس خبره شوید که با یک نگاه بهترین صحنه را برای عکاسی تبلیغات انتخاب نمایید.
رنگ‌ها
معجزه رنگ‌ها یک از اصولی است که با استفاده از آن می‌توانید عکس‌هایی تهیه کنید که بر روی مخاطب تأثیر خوبی بگذارد. هر رنگی به شما این اجازه را می‌دهد که یکی از احساسات مخاطب را هدف بگیرید و با هارمونی که در تصویر ایجاد می‌کنید می‌توانید تصاویر را جذاب‌تر کنید. تابه‌حال دیده‌اید که اکثر معتبرترین برندها یک رنگ یا ترکیب چندرنگ را برای برند خود انتخاب می‌کنند از خود پرسیده‌اید دلیل این کار چیست؟ آنها دقیقاً با استفاده از همین معجزه رنگ‌ها یک رنگ بخصوص را به لوگو خود اختصاص می‌دهند تا افراد در هر مکان و زمانی رنگ، ترکیب رنگی آن را دیدند به یاد این برند بیافتند.
رنگ ها تاثیر مسقتیمی بر جذب مخاطب دارند انتخاب رنگ سازمانی مناسب کار شما را در مواردی مانند طراحی لوگو،طراحی کارت ویزیت و … کمک می کند.


نورپردازی
دقت کرده‌اید زمانی که می‌خواهید عکسی بگیرید اگر نور به‌اندازه کافی نباشد عکس شما حتی با بهترین و مدرن‌ترین دوربین‌ها بی‌کیفیت می‌شود به همین دلیل نورپردازی در عکاسی به‌ویژه در عکاسی تبلیغاتی بسیار مهم است. در عکاسی تبلیغاتی در مشهد معمولاً بیشتر عکاسی‌ها در آتلیه‌های مخصوص و برای نورپردازی از فلاش‌ها استودیوی استفاده می‌شود تا کیفیت نورها به بالاترین حد برسد و بعدازآن با توجه به تجربه عکاس بهترین موقعیت برای عکس‌برداری انتخاب می‌شود.
بیشتر عکاسان از رفلکتور کوچک به همراه فیلتر پولاریزه استفاده می‌کنند تا در ادیت نهایی عکس‌ها راحت‌تر باشند همچنین می‌توانند با استفاده از چند شاخه نور و تست کردن هریک از فلش‌ها کیفیت نورپردازی را چک کنند. در بیشتر مواقع عکاس‌ها برای اینکه کار خود را آسان‌تر کنند می‌توانند از دستگاه نورسنج استفاده کنند تا نورها را مطابق با نیاز و سلیقه خودتنظیم نمایند و همچنین می‌توانند با استفاده کالرچکر و کارت خاکستری نوردهی دقیق و وایت بالانس را به‌صورت دقیق تنظیم کنند. یکی از نکات مهم و تأثیر گذار در نورپردازی عکاسی تبلیغاتی در مشهد نوع محصول است به‌عنوان‌مثال اگر می‌خواهید یک عکس تبلیغاتی از محصول چرم انجام دهید باید دقت کنید به‌گونه‌ای نورپردازی را تنظیم کنید که بافت آن در تصویر به خوبی دیده شود. بهتر است بدانید در نورپردازی عکس‌های تبلیغاتی دیافگرام‌ها با موقعیت و تعداد نورها مشخص می‌شود تا کیفیت عکس‌ها را بالا ببرد.
نورپردازی
گاهی نورپردازی در عکس‌های تبلیغاتی به‌صورتی است که حاشیه عکس تا حد زیادی کم‌نور است و همان قسمت را برای لوگو مشخص می‌کنند به همین دلیل تصویر لوگو به‌وضوح دیده نمی‌شود و این یک امتیاز منفی برای عکاسی تبلیغاتی محسوب می‌شود. دقت داشته باشید شما باید به تمام قسمت‌های تصویر دقت کنید و نورپردازی را به‌صورتی انجام دهید که تمامی جزئیات به خوبی دیده شود. برای مثال نورپردازی‌های استاندارد در مواد غذایی به‌صورت نورهای بسیار نرم انجام می‌شود یا در عکاسی از جواهرات از اسپات که یک نور تیز است استفاده می‌شود که درخشش نگین‌ها به‌صورت کاملاً واضح دیده شود. حال میدانیم طراحی لوگو در مشهد نکته مهمی است که باید به آن توجه کنیم زیرا حتی در گوشه عکس های تبلیغاتی هم تصمیم به معرفی برندمان دارد!


نور طبیعی
همیشه نورپردازی‌های مصنوعی کیفیت عکس را بالا نمی‌برد و گاهی می‌توان با نور طبیعی عکس‌های تبلیغاتی باکیفیت بالا خلق کرد. شاید بعضی از افراد اعتقاد داشته باشند که عکاسی تبلیغاتی باید به‌صورت رسمی انجام شود و استفاده از نور طبیعی عکس‌ها را از این پارامتر دور می‌کند اما باید بدانید این‌گونه عکس‌ها تأثیر بسیار خوبی بر روی مخاطب می‌گذارد. دقت داشته باشید عکس با نور طبیعی می‌تواند حس صداقت را در مخاطب محصولات بیشتر می‌کند. بیشترین افرادی که از این مزیت استفاده می‌کنند طراحان دکوراسیون‌های داخلی هستند که می‌خواهند میزان تأثیر نور را در چیدمان نشان دهند.
تجهیزات مناسب
یک عکاس خوب با دست‌خالی نمی‌تواند هنر خود را به نمایش بگذارد به همین دلیل باید یک سری از تجهیزات اصلی و ضروری داشته باشد. از سری  تجهیزات لازم لنز ماکرو است که هر عکاس برای عکس‌های بهتر باید آن را داشته باشد زیرا در بیشتر مواقع در عکاسی تبلیغات در مشهد عکاس باید تصاویر را از نزدیک‌ترین موقعیت به‌عکس تهیه کنند که در این زمان ضرورت وجود لنز ماکرو احساس می‌شود. فیلتر پولاریزه نیز از تجهیزاتی است که  با کمک آن می‌توان بازتاب‌های ناخواسته و رفله ها موجود را تا حد امکان کنترل کرد. سافت باکس نیز یکی از مهم‌ترین تجهیزات در عکاسی تبلیغاتی است که در آن می‌توانید برای نور بیشتر و ملایم استفاده کنید.


نکاتی مهم در عکاسی تبلیغات
عکاسی تبلیغات مانند هر روش دیگر دارای زیروبم  ها زیادی است که تنها فردی می‌تواند در این عرصه موفق شود که به‌تمامی نکات مهم در  عکاسی تبلیغات اشراف کامل داشته باشد، با ما همراه باشید تا بیشتر با این نکات آشنا شوید:
مشخص کردن هدف
در گام نخست باید بدانید که هدف از عکسی که می‌گیرید چیست گاهی در تبلیغات آنلاین در مشهد یک محصول سعی می‌شود مزیت و تفاوت آن را به نسبت محصولات دیگر بیشتر در معرض دید گذاشت. گاهی در بعضی از تبلیغات دیده می‌شود مفهوم اصلی گم می‌شود مثلاً گاهی به‌جای اینکه محصول نمایش داده شود به جذاب شدن تصویر بیشتر اهمیت داده می‌شود و اهمیت امر باعث می‌شود که حتی بیننده متوجه نشود که محصول در مورد چه موضوعی است. نکته‌ای که در عکس‌های تبلیغاتی باید رعایت کنید این است که در کنار اهمیت دادن به جزئیات در کل تصویر باید سعی کنید که محصولی را که می‌خواهید تبلیغ کنید را در مرکز توجه عکس نشان دهید.
ایده پردازی
یکی از نکات مهم که در عکاسی تبلیغاتی در مشهد به آن توجه می‌کنیم این است که عکس‌های خود را با ایده پردازی جذاب‌تر کنیم. بعضی از عکاسان حرفه‌ای و باتجربه اعتقاد دارند که یک عکس زیبا را می‌توان در هرلحظه که ایده جالب به ذهن می‌رسد خلق کنید حتی با یک گوشی ساده. برای رسیدن به ایده‌های ناب در عکاسی تبلیغاتی سعی شود که با تکرار و تمرین تجربه خود را بالا برد.
موقعیت‌های مختلف
در عکاسی تبلیغات در مشهد همیشه سعی می‌کنیم که به دنبال موقعیت‌های مختلف باشیم و حتی در بعضی از مواقع بعد از 100 موقعیت و شات مختلف  موقعیت اصلی را که به ایده نزدیک‌تر است انتخاب کنیم. برای رسیدن به بهترین موقعیت بهتر است محیط و ابزارهای مختلف را بررسی کنید.
عکاسان حرفه‌ای
ما در تبلیغات عکاسی در مشهد سعی کرده‌ایم با به‌کارگیری از عکاسان حرفه‌ای یک تیم  باتجربه تشکیل دهیم و شاید دلیل کیفیت عکس‌های تبلیغاتی ما در فوت کوزه‌گری است که این افراد دارند. عکس های حرفه ای این امکان را دارند تا در ساخت تیزر تبلیغاتی در مشهد به عنوان مکمل استفاده شوند. پس هرچه کیفیت عکس بالا باشد، امکان استفاده آن در قسمت های بیشتری فراهم می شود.

رعایت کردن تکنیک‌ها
یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های عکاسی تبلیغاتی این است که به‌تمامی تکنیک‌ها توجه شود به‌عنوان مثال به همان اندازه که رنگ در عکس باعث جذب مخاطب می‌شود، نورپردازی می‌تواند تأثیر خوبی بر روی مخاطب بگذارد.
المان‌های مرتبط
یکی از نکات مهمی که باید در زمان عکاسی به آن دقت کنید این است که تمامی المان‌های مرتبط با عکاسی را به‌صورت دقیق بررسی کنید و سعی کنید از آنها در عکس استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال اگر بخواهید یک ماده غذایی را تبلیغ کنید بهتر است آن را در محیطی شاداب و مرتبط استفاده کنید مثلاً اگر پنیر را تبلیغ می‌کنید بهتر است آن را بر روی میز ناهارخوری بگذارید تا اینکه میز کار باشد. دقت داشته باشید فردی که به تصویر نگاه می‌کند یک مشتری است و همیشه مشتریان چشمانی تیزبین دارند و به‌تمامی نکات توجه می‌کنند و وظیفه شما به‌عنوان عکاس این است که با به‌کارگیری المان‌های مرتبط در کنار محصول اصلی مخاطب را به خود جذب کنید.
عکاسی تبلیغاتی در مشهد چه مراحلی دارد؟
یک عکاس حرفه‌ای که در زمینه تبلیغات باتجربه است، می‌داند که اولین قدم برای شروع عکاسی تبلیغاتی در مشهد این است که بداند به چه نوع عکسی برای تبلیغات نیاز دارد. به همین دلیل بهتر است در ابتدای کار با کارفرما در مورد موضوعات مختلفی مانند این که عکس‌های تبلیغاتی باید نشان‌دهنده چه پیامی باشند یا معیارهای او در مورد یک عکس تبلیغاتی تأثیرگذار و جذاب چیست؟ صحبت کند تا بتواند نظرات او را در حد امکان اجرا و پیاده‌سازی کند. قدم بعدی، تهیه محصول مورد نظر توسط کارفرما و انتخاب محل عکاسی است. در اغلب اوقات انتخاب بهترین مکان برای عکاسی توسط عکاس صورت می‌گیرد؛ با این حال بهتر است قبل از شروع پروژه عکاسی کارفرما را نیز از مکانی که برای عکاسی در نظر گرفته‌اید، مطلع کنید.
یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای معمولاً با توجه به نوع محصول تبلیغاتی تصمیم می‌گیرد که عکاسی را در فضای باز یا فضای بسته انجام دهد. به شما توصیه می‌کنیم در این زمینه به دانش و تجربه عکاس اعتماد کنید. همچنین ممکن است برای عکاسی تبلیغاتی در مشهد به افرادی نیاز باشد که به عنوان مدل در عکس حضور داشته باشند. به عنوان مثال کالای مورد نظر را در دستشان نگه دارند یا مشغول استفاده از آن باشند. استفاده از مدل در عکاسی تبلیغاتی بستگی به محصول و پیامی دارد که شما قصد دارید به کمک عکس به مخاطبان خود منتقل کنید. در مرحله بعد عکاس با فراهم کردن تمام امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی در محل تعیین شده، کار عکاسی را شروع می‌کند. پس از اتمام کار، عکاس از میان عکس‌های گرفته شده بهترین عکس‌ها را انتخاب کرده و با کمک نرم‌افزارهای مختلفی آن‌ها را ویرایش می‌کند.
عکس تبلیغاتی
یک عکاس تبلیغاتی باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟
همان‌طور که می‌دانید امروزه تبلیغات نقش بسیار مهمی را در بازاریابی و افزایش فروش انواع محصولات یا خدمات ایفا می‌کند به همین دلیل اگر قصد دارید که به عنوان یک عکاس تبلیغاتی در این صنعت بزرگ و پیچیده وارد شوید، باید دارای مهارت‌های مختلفی باشید. اولین و مهم‌ترین ویژگی برای تبدیل شدن به یک عکاس حرفه‌ای، داشتن دانش و تجربه بالا در زمینه عکاسی تبلیغاتی در مشهد است. شما باید شناخت خوبی از رنگ، نورپردازی و زیبایی‌شناسی داشته باشید. اطلاعات در زمینه بازاریابی و روانشناسی نیز می‌تواند در متمایز شدن عکس‌های شما نسبت به سایر عکس‌های تبلیغاتی کمک کند.
همچنین یکی از وظایف مهم یک عکاس تبلیغاتی حرفه‌ای، انتخاب بهترین عکس از میان صدها عکس گرفته شده و روتوش کردن آن‌ است بنابراین مهارت داشتن در کار با نرم‌افزارهای مختلف مرتبط با عکاسی، این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید ایرادات عکس‌های خود را برطرف کنید و با اضافه کردن افکت‌های بصری به زیباتر شدن و تأثیرگذاری بیشتر عکس‌ها کمک کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که شناخت فرهنگ افرادی که کار تبلیغاتی برای آن‌ها انجام می‌شود نیز بسیار اهمیت دارد زیرا اگر این عکس‌ها دارای المان‌هایی باشد که با فرهنگ زندگی مردم متفاوت باشد، می‌تواند به جای تبلیغات مثبت باعث شکل‌گیری ذهنیت منفی مخاطب نسبت به آن برند شود.
امیر برادران بازدید : 40 دوشنبه 03 شهریور 1399 نظرات (0)
تاریخچه موشن گرافی
اواخر دهه 1940  بود که اسکار و نورمن مکلارن در آزمایشگاه خود توانستند گرافیک‌های متحرکی بسازند و از آن طریق به علم موشن گرافی برسند. بعد از آن طراحانی با نام‌های فرو، سوئل و بیندر در دهه 1950 سعی کردند موشن گرافیک را توسعه دهند و این روند پیشرفت تا حدی پیش رفت که  در متحرک‌سازی آرم‌های مختلف و لوگوی های تلویزیون از آن‌ها استفاده می‌شد. در چند دهه اخیر با پیشرفت نرم‌افزارهای کامپیوتری موشن گرافی نیز با تحولات زیادی روبه‌رو شد و علاوه بر استفاده در تبلیغات مختلف  در بیشتر  تکنیک‌های سینمایی مانند صداگذاری از آن استفاده می‌شود.
موشن گرافی چیست؟

مزایای موشن گرافی
موشن گرافی معمولاً به دلیل جذاب بودن بر روی مخاطب تأثیر زیادی می‌گذارد و باعث می‌شود که تا مدت‌ها در ذهن مخاطب بماند، در زیر سعی کرده‌ایم به مهم‌ترین مزایای موشن گرافی اشاره‌کنیم:
  • تأثیرگذاری سریع در مخاطب: به دلیل جذابیت و تنوعی که در موشن گرافی است مخاطب جذب می‌شود و در همان زمان کوتاه می‌تواند بیشتر تأثیر را بر روی مخاطب بگذارد.
  • انتقال سریع پیام ویدئویی: به دلیل سادگی که در تهیه موشن گرافی وجود دارد مخاطب می‌تواند به ‌راحتی با آن ارتباط برقرار کند و پیام ویدئویی مورد نظر را متوجه شود.
  • به‌صرفه بودن: در موشن گرافی به دلیل اینکه تصویربرداری، شخصیت و مکان‌های فیزیکی وجود ندارند هزینه‌ها تا حد زیادی کاهش می‌یابند و همین امر باعث می‌شود که با استفاده از آن یک تبلیغ به‌صرفه انجام دهید.
  • کاربرپسند:موشن گرافی از روش‌های نوین است و به دلیل جدید بودن کارایی بالایی نیز دارد. از این‌رو مخاطب همیشه جذب شیوه‌های جدید می‌شود و این‌ یکی از نشانه‌های کاربرپسند بودن موشن گرافی است. بهتر است بدانید که این هنر در دنیا حدود 5 سال و در ایران دو سال است که به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. یکی از جالب ترین کاربرد های موشن گرافیک، ساخت تیزر معرفی رویداد است که بتوانید به خوبی کارگاه یا بطور کلی کسب و کار خود را به مردم معرفی کنید.
  • نتیجه پذیر بودن:موشن گرافی به دلیل سادگی که دارد برای تمامی اقشار جامعه  قابل‌درک می‌باشد و این یک مزیت اصلی است که افراد می‌توانند از این طریق به‌راحتی هدف و منظور خود را به مخاطب برسانند.
انواع موشن گرافیک‌ها
موشن گرافیک‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره‌کرده‌ایم:
  • ویدئو رئال: در این نوع ازموشن گرافیک‌ها معمولاً از فضاهای واقعی تصویربرداری می‌کنند و اطلاعات مفیدی در مورد فضا در اختیار طراح قرار می‌گیرد که طراحی را باکیفیت بالایی انجام دهد. در ویدئو رئال بیشتر سعی می‌شود که بر خلاف روش‌های دیگر کمتر از طرح‌های گرافیکی استفاده شود و تمرکز را بیشتر بر روی فیلم‌برداری، صداگذاری، صدابرداری و تدوین معطوف نماید.
  • ویدئو موشن: در این دسته از موشن‌ها سعی می‌شود که یک تلفیق کلی از فیلم‌برداری واقعی و گرافیک  انجام شود. بیشتر در ویدئو موشن‌ها سعی می‌شود که از فیلم‌برداری‌های واقعی استفاده شود و تنها در مواردی که فیلم‌برداری سخت است از ویدئو موشن استفاده می‌کنند.
  • استاپ موشن: در این روش از عکاسی تبلیغاتی استفاده می‌شود و از طریق نرم‌افزارهای مخصوص تصاویر پشت سرهم قرار می‌گیرند و یک حس حرکت ایجاد می‌کنند که این حرکت‌های پشت سر هم می‌توانند یک تبلیغ جذاب و یا  یک داستان را روایت می‌کند.
  • اینفو موشن: در این روش معمولاً از روش اینفوگرافیک برای رساندن مفهوم استفاده می‌شود. در اصل اینفو موشن با ترکیبی از گرافیک و حرکت برای به نمایش گذاشتن محتوا استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است در ساخت تیزر های تبیغاتی، طراحان بسته به نیاز از موشن گرافی های جذاب برای بالا بردن جذابیت ویدیو و مخاطب پسند بودن آن استفاده می کنند تا تیزر برای مخاطب خسته کننده نشده و همچنین معرفی محصول و … را با کارکتر های کارتنی نمایش دهند.
4 نوع مهم موشن گرافی

قیمت موشن گرافی
موشن گرافی از روش‌های تبلیغاتی است که نمی‌توان برای آن تعرفه‌ای مشخص کرد و کاملاً بستگی به پروژه انتخابی دارد. مثلاً اگر هدف شما از ساخت موشن معرفی یک کسب‌وکار بسیار بزرگ و نوین باشد به نسبت یک کسب‌وکاری کوچک و تکراری قطعاً نیازمند به هزینه و زمان زیادی است. همچنین به مواردی دیگری بستگی دارد که این موارد عبارت‌اند از:
  • نوع گوینده: در بعضی از کارها افرادمی‌خواهند که بر روی کارهایشان از دوبله‌های خاص استفاده شود تا تأثیر گذاری کار بیشتر شود به همین دلیل این نمونه کارها دارای قیمت بالاتری هستند.
  • تعداد وجه های کار: معمولاً کارها به‌صورت دو بعدی و یا سه بعدی انجام می‌شوند و هرچه تعداد این بعدها بیشتر شود کیفیت کار بالا می‌رود و به همان اندازه قیمت نیز بالاتر می‌رود.
  • زمان تیزر: زمان تیزر از مواردی است که فرد باید قبل از ساخت موشن زمان موردنظر خود را به طراح اعلام کند. زیرا مدت‌زمان تیزر تبلیغاتی معرفی برند موشن بر روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد.
  • نوع سناریو: گاهی افراد برای اینکه موشن گرافی تأثیرگذار داشته  باشند از طراحان می‌خواهند که از یک سناریو بامفهوم و قوی استفاده کنند و همین امر باعث می‌شود که طراح زمان زیادی را برای این  تیزر موشن صرف کند.
  • محل اکران تیزر: این نکته از موارد مهم وتأثیرگذار در قیمت موشن گرافی است. زیرا هر کاری باید متناسب با محل اکران باشد به‌عنوان‌ مثال تیزر موشن گرافی که در تلویزیون پخش می‌شود با تیزری که در یک سی دی آموزشی وجود دارد کاملاً فرق دارد. تیزرهای موشن گرافی در تلویزیون باید باکیفیت بالا و همچنین قوانین موجود در تلویزیون برای عموم مخاطبین طراحی شوند. این در حالی است که تیزرهای موجود در سی دی‌های آموزشی قوانین خاصی ندارند و مخاطبین آن مشخص است به همین دلیل زمان کمتری برای طراحی نیاز دارد.
موشن گرافی یک ارائه جذاب و نفوذپذیر

مراحل انجام موشن گرافی
مرحله یک
مدت زمان موشن گرافی بسیار کم است و  معمولاً بین سی ثانیه تا یک دقیقه و نیم زمان دارید تا موضوع مورد نظر خود را در سادگی و شفافیت به مخاطب منتقل کنید. برای اینکه بتوانید این گام را به درستی انجام دهید بهتر است به چند نکته زیر توجه کنید:
  • مخاطبین شما چه افرادی هستند؟
  • هدفتان از ساخت تیزر چیست؟
  • چه‌ کارهایی باید انجام دهید که شما را به هدفتان برساند؟
  • در مخاطب چه احساسی را باید ایجاد کنید؟
همچنین در این مرحله باید دقت کنید که شما برای رساندن منظور خود باید یک متنی را آماده کنید زیرا در طول زمان ساخت تیزر اگر یک متن را تکرار کنید برای فرد خسته‌کننده می‌شود و برای ایجاد جذابیت باید تمرکزتان را بر روی صدا، حرکات و ابزارهای دیگر بگذارید. برای شروع به‌ کار کردن بهتر است یک چهارچوب برای داستان خود در نظر بگیرید و با استفاده از حرکت‌ها، صداگذاری، موسیقی، تولید پادکست و افکت‌های صدا به داستان خود پروبال بدهید. در ادامه نقاط اصلی و جملاتی که شخصیت‌های داستان می‌گویند را مشخص کنید. در این قسمت زمان را فراموش نکنید. شما زمان کمی دارید پس باید تمامی جملات کوتاه اثرگذار باشند. سعی کنید با استفاده از رنگ‌های شاد و تأثیرگذار تحریک‌پذیری بیننده را بالا ببرید.
مرحله دوم
شما در مرحله قبل تمامی پی‌ریزی‌ها را برای یک تیزر موشن گرافی انجام داده‌اید حال باید صدا و تصاویر را تولید کنید. در این مرحله شما باید به ‌تمامی قسمت‌های متن توجه کنید زیرا تمامی لحظه‌ها مهم هستند. در طرح اولیه برای هر ثانیه سعی کنید یک توصیف از صحنه داشته باشید.
مرحله سوم
در این مرحله باید سعی کنید استوری بردها را با جزئیات بیشتر طراحی کنید.
مرحله چهارم
در این مرحله شما یک طرح نهایی دارید که حالا می‌توانید آن را به صورت کامل با یکدیگر ترکیب کنید و یک انیمیشن کامل طراحی نمایید. سعی کنید در این مرحله که آخرین مرحله موشن گرافی است  باید به نکات مهمی مانند سبک انیمیشن، زمانبدنی، موسیقی و افکت صدا توجه کنید. نرم‌افزارهایی که برای ساخت موشن گرافی استفاده می‌شوند عبارتنداز:
  • Apple Quartz Composer
  • Autodesk Combustion
  • Various VJ Programs
  • Max/MSP Smith Micro Software Anime Studio
  • Adobe Flash
  • Apple Quartz Composer
ساخت موشن گرافی در یاراپلاس

تفاوت انیمیشن با موشن گرافی
درست است که عناصر بصری، موسیقی، حرکت و صدا در انیمیشن و موشن گرافی استفاده می‌شوند اما در انیمیشن‌ها بیشتر تمرکز بر روی داستان است و سعی می‌شود داستان به بهترین وجه ممکن روایت شود. این در حالی است که در موشن گرافی بیشتر تمرکز بر روی تصاویر و عناصر بصری مانند فرم‌ها، بافت، ترکیب‌بندی و حرکات آن‌ها می‌باشد. برای سفارش موشن گرافی می‌توانید به یک شرکت تبلیغاتی مراجعه کنید تا کاری بر مبنای اصول و قواعد به شما تحویل دهند.
یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های  انیمیشن و موشن گرافی در این است که انیمیشن‌ها معمولاً شخصیت محور و موشن گرافی بیشتر تصویر محور است. در انیمیشن بیشتر سعی می‌شود به شخصیت‌ها و صحنه‌ها دقت فراوانی شود، به عبارت دیگر به لایه‌های زیرین مانند احساسی، روانی و فلسفی توجه  می‌کند ولی در موشن گرافی بیشتر توجه بر نشانه‌شناسی، جنبه‌های سمبولیک و تشریح فرآیندها پرداخته می‌شود.
تفاوت بعدی انیمیشن و موشن گرافی در مورد کاربرد آ‌ن‌ها است زیرا انیمیشن بیشتر در  صنعت سینما و سرگرمی و  موشن گرافی در صنعت برندینگ و تبلیغات استفاده می‌شود. دلیل تقسیم‌بندی کاربرد این دو هنر این است که شما در انیمیشن‌ها می‌توانید به‌راحتی سریال‌های تلویزیونی و یا فیلم‌های سینمایی باکیفیت بالا طراحی کنید. اما در موشن گرافی شما می‌توانید به‌راحتی تیزرهای تبلیغاتی ، عنوان‌بندی و تیتراژ را بسازید.
تفاوت انیمیشن با موشن گرافی

کاربردهای موشن گرافی
امروز با پیشرفت‌هایی که در زمینه موشن گرافی صورت گرفته است روزبه‌روز به کاربردهای آن  اضافه می‌شود. در زیر به مهم‌ترین کاربردهای  موشن گرافی اشاره‌کرده‌ایم:
  • طراحی و ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای تلویزیون وشبکه‌های اجتماعی
  • تهیه تیتراژ انواع فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی
  • استفاده در بعضی از فیلم‌های سینمایی
  • طراحی ساخت تیزرهای تبلیغاتی برای بیلبوردهای حرکتی
  • طراحی برای موشن اینفوگرافیک
در مسیر انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ یکی از فاکتورهایی که معمولا در نظر گرفته می شود، بحث تعرفه ها و هزینه هاست.گاهی ترس از هزینه ی زیاد ممکن است فرد را مجاب کند تا به جستجوی ارزانترین آژانس دیجیتال مارکتینگ بپردازد. اما مراقب باشید!
ویژگی‌های یک موشن گرافیک باکیفیت
شما در موشن گرافیکی می‌توانید به ‌راحتی از قابلیت انعطاف‌پذیری استفاده کنید و هر موضوعی را که می‌خواهید پوشش دهید. این روش که بیشتر برای تبلیغات استفاده می‌شود از روش‌های دیگری که نیاز به تصویربرداری دارند هزینه کمتری داشته و بسیار مقرون ‌به ‌صرفه است. در موشن گرافی از بهترین و خبره‌ترین طراحان در این حوزه استفاده می‌شود. این افراد علاوه بر خلاقیتی که دارند دارای تجربه بالایی در این زمینه هستند و  می‌توانند تبلیغ هر محصول و یا خدمتی را به بهترین نحو به نمایش گذاشته و از راه‌های درست آن را منتشر کند. فراموش نکنید یکی از اصول تولید محتوا با کیفیت، استفاده از المان هایی است که باعث جلب نظر مخاطب می‌شود.
در زمانی که فرد می‌خواهد یک تیزر تبلیغاتی در موشن گرافی سفارش دهد باید حتماً بداند که چه جزئیاتی را می‌خواهد استفاده کند و تمامی خواسته‌های خود را با طراح در میان بگذارد. اگر فرد هدف برای خودش واضح نباشد طراح نمی‌تواند یک کار باکیفیت بسازد. زیرا در تیزرهای تبلیغاتی طراح باید به ‌صورت کامل با خدمات و محصول آشنا باشد. بعد از شناخت کامل، طراح می‌تواند با استفاده از ویژگی‌های مهم در این زمینه یک موشن گرافیک باکیفیت بسازند. در زیر به این ویژگی‌ها اشاره‌کرده‌ایم:
سناریو
در این قسمت باید توجه شود که تمامی مشخصات در مورد خدمات یا محصولات به ‌صورت دقیق در سناریو  بیان شود. بسیاری از طراحان معتقدند که این ویژگی تأثیر زیادی در کیفیت کار دارد. زیرا اگر دارای یک سناریو قوی باشد می‌تواند هدف را به خوبی به مخاطب منتقل کند. بهتر است بدانید سناریو قوی از طریق یک دید هنری و ادبیات قوی میسر می‌شود.
طراحی گرافیکی و پویانمایی
یک موشن گرافی قوی باید ترکیبی از طراحی گرافیکی و پویانمایی داشته باشد. در گام نخست برای طراحی بهتر است کاراکترها را با توجه به موضوع اصلی انتخاب کنید. در موشن گرافی مشهد سعی می‌شود از به‌روزترین نرم‌افزارها در این زمینه استفاده شود. کار خود را به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ بسپارید تا در کمترین زمان و بالاترین کیفیت انجام شود.
صداگذاری در موشن گرافی

صداگذاری
ویژگی مهم دیگر که به شما در ساخت موشن گرافیک باکیفیت کمک می‌کند صداگذاری مناسب است. در این مورد باید دقت زیادی داشته باشید زیرا اگر افکت گذاری کمتر از حد استاندارد باشد توجه مخاطب را جلب نمی‌کند و اگر بیش‌ازحد استاندارد باشد باعث آزار مخاطب می‌شود.
تفاوت‌های موشن‌گرافی و تیزر تبلیغاتی چیست؟
آیا می‌دانید تفاوت موشن گرافیک و تیزر تبلیغاتی در چیست؟ می‌خواهید در دنیای  تبلیغات دیده شوید؟ پس باید بدانید کدام یک از این دو بیشتر به درد کسب و کار شما می‌خورد. پرسش‌های زیادی پیرامون تفاوت موشن‌گرافی و ساخت تیزر تلویزیونی تبلیغاتی در ذهن کاربران شکل می‌گیرد. به همین منظور در ادامه‌ی این مطلب قصد داریم به ابهامات ذهنی شما پاسخ دهیم.
تیزر تبلیغاتی؛ میانبری برای بیشتر دیده شدن
اگر به دنبال یک روش حرفه‌ای و اصولی برای شناساندن محصول و یا خدمات خود به مشتری هستید و می‌خواهید صدای برند خود را به گوش مخاطب برسانید، شما تنها به یک تیزر تبلیغاتی قوی احتیاج دارید! این تیزرهای تبلیغاتی می‌توانند در پلفترم‌های گوناگونی اعم از تلویزیون، رادیو، فضای مجازی، رسانه‌های محیطی و چاپی دیده شوند. توجه داشته باشید که فضای رقابتی سنگینی میان برند‌های معروف برای ساخت یک تیزر قدرتمند وجود دارد! بنابراین تیزری می‌تواند برای کسب و کار شما مفید واقع شود که حرفی برای گفتن داشته باشد! در واقع یک تیزر تبلیغاتی استاندارد، باید بتواند پیام خود را به درستی به مخاطبین هدفش منتقل کند. در غیر اینصورت حتی اگر برای ساخت این تیزر هزینه و انرژی زیادی هم صرف کرده باشید، عملا با شکست مواجه شده‌اید! برای اینکه در روند ساخت تیزر تبلیغاتی به بن بست نخورید قبل از هرگونه اقدامی سعی کنید سوالات زیر را از خود بپرسید و به  آن‌ها پاسخ‌  دهید؛ به عنوان مثال:
تیزر شما قرار است برای کدام قشر از جامعه تبلیغ کند؟
همیشه این موضوع را به خاطر داشته باشید که باید با زبان خود مخاطب با او صحبت کنید. زبان تبلیغ محصولی که قرار است در تیزر تبلیغاتی خود به معرفی آن بپردازید باید با افکار و علایق شخص مخاطب هم‌خوانی داشته باشد. در بیانی ساده‌تر، شما در ساخت تیزر تبلیغاتی باید فکر  مشتری را بخوانید ولی اجازه ندهید دست ایده‌ها و کلک‌های تبلیغاتی شما رو شود. برای این‌کار به دو مورد نیاز دارید؛ خلاقیت و خلاقیت!
این تیزر تبلیغاتی قرار است از کجا پخش شود؟
گام مهم بعدی‌، پاسخ به این سوال است. پلتفرمی که برای نمایش تیزر تبلیغاتی خود انتخاب می‌کنید، تیر آخری است که به سمت دیده شدن برند خود پرتاب می‌کنید. تنها یک انتخاب غلط در انتخاب این پلتفرم می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد. مثلا اگر تیزر شما صرفا مربوط به ساکنین خراسان رضوی است، بهتر است تبلیغات در شبکه خراسان رضوی را امتحان کنید.
به طور کلی یک تیزر تبلیغاتی باید ویژگی‌های منحصر به فردی داشته باشد تا بتواند موفق‌تر از سایر تیزر‌های رقیب عمل کند. این ویژگی‌ها عبارتند از:
  • ساخت تیزرمخاطب محور؛ تیزری بسازیدکه پاسخگوی نیاز‌های مخاطب باشدنه صرفایک کار گرافیکی یاسینمایی قوی! تیزر شما دیده نخواهد شد اگر مشتری بعد از دیدن آن حس کند به هیچ‌کدام ازسوال‌هایش راجع به محصول شما پاسخی داده نشد.
  • مشخصه‌ترین ویژگی یک تیزرتبلیغاتی، به کاربردن ایده‌های خلاقانه و جذابیت ظاهری آناست.
موشن گرافیک و تفاوت آن با تیزر تبلیغاتی
موشن گرافیک همان‌طور که می‌دانید تشکیل شده از دو واژه‌ی موشن به معنای حرکت و گرافیک به معنای تصاویری که با برنامه‌های گرافیکی ساخته می‌شوند، است. موشن‌گرافی که از آن به عنوان گرافیک متحرک هم یاد می‌شود یکی از روش‌های تبلیغاتی محبوب در دنیا محسوب می‌شود. در موشن‌گرافی برای ساخت ویدئویی کوتاه که یک هدف تبلیغاتی را دنبال می‌کند، از انیمیشن استفاده می‌شود. این در حالی‌ست که تیزر‌های تبلیغاتی خود به انواع تیزر‌های:
  • تیزر‌های انیمیشن
  • تیزرهای رئال
  • تیزر‌های رئال انیمیشن
تقسیم‌بندی می‌شود. اما دقت داشته باشید که موشن تفاوت بزرگی با انیمیشن دارد. آن تفاوت نیز در این است که در انیمیشن شما روایت کننده ی یک داستان هستید اما در موشن گرافیک قصد دارید پیامی را به مخاطب منتقل کنید. گرچه هردوی اینها راباید در شبکه های اجتماعی تان استفاده کنید. بهرحال مهم است چگونه و در چه زمانی آنها را استفاده می‌کنید و برای دانستن اینها نیازمند استراتژی شبکه های اجتماعی هستید. تصاویر گرافیک مورد استفاده در موشن گرافیک، همان‌طور که کمی پیش‌تر به آن اشاره کردیم به روش‌های گرافیکی مانند وکتور، بیت مپ و یا حتی عکس و ویدئو و نرم‌افزار‌های تک بعدی تولید می‌شود.
چگونه می توانیم با حداقل هزینه ها بازاریابی دیجیتال برند مان را مدیریت کنیم؟ اصلا چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ؟
فراموش نکنید که معنا و مفهوم مارکتینگ وسیع تر از آن چیزیست که به نظر می رسد و روز به روز بر وسعت آن نیز افزوده می شود بنابراین برای اینکه در این مسیر جایگاه خود را پیدا کنید به کمک متخصصین این زمینه نیاز دارید. افراد سودجو و غیر حرفه ای در این حوزه بسیارند که ممکن است در قبال مبالغ اندک و غیر منطقی خود را به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه ای معرفی کنند. بنابراین برای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ اولویت اول خود را تجربه و سابقه ی آژانس مورد نظر قرار دهید.
استراتژی در ساخت موشن گرافی
معمولاً در سفارش موشن گرافیک در مشهد قبل از اینکه شروع به طراحی اولیه کنیم یک استراتژی قوی و مشخصی را برای بازاریابی بهتر مشخص کرده و سپس طبق همان استراتژی اقدام به طراحی و ساخت موشن گرافی می‌کنیم. در این استراتژی سعی می‌شود که تمامی نکات مهم و تأثیر گذار مانند مشخص کردن اهداف، پیدا کردن نقاط قوت و ضعف، شناخت رقبا و … در نظر گرفته شده و در جای درست از آن‌ها استفاده شود. بعد از آن با به کار بردن تصاویر متحرک که هرکدام نشان‌دهنده یک پیام باهدف مشخص هستند یک موشن مناسب تولید می‌شود. سفارش موشن گرافیک در مشهد زمانی که با تفکر انجام شود می‌تواند در همان زمان کوتاه تأثیرگذار و جذاب باشد.
در زمان مشخص کردن استراتژی‌ها باید یک سری از اقداماتی که قرار است در حین ساخت موشن انجام دهید را مشخص کنید مثلاً با توجه به هدفی که دارید بهتر است موشن به‌صورت آفلاین باشد یا آنلاین؟ یا اینکه می‌خواهید بیشتر تمرکز روی صدا باشد یا تصویر و یا می‌خواهید هر دو یک کیفیت را در کنار هم داشته باشید. تمامی نکات ریزی که در طراحی موشن استفاده می‌شود باید مطابق با استراتژی باشد تا بتوانید یک سناریو خاص و قوی طراحی کنید. به ‌عنوان ‌مثال برای طراحی یک موشن برای یک موسسه آموزش موسیقی باید در کنار تصویر مرتبط از یک موسیقی و صدا زیبا و باکیفیت استفاده شود تا مخاطب به آن موسسه اعتماد کند.
طراح موشن گرافی به چه گونه است؟
در سفارش موشن گرافیک در مشهد از طراحان حرفه‌ای در این زمینه استفاده می‌شود تا بتواند با به‌کارگیری از تمامی موارد ازجمله استفاده از تجهیزات به‌روز، بکار بردن به‌جا و درست از کلمات، لوگو، اعداد بهترین موشن را تولید کند. معمولاً طراحان موشن گرافی‌ها از رشته‌های فیلم‌سازی و طراحی بازی هستند و همچنین یک پیش‌زمینه‌ای از هنر و طراحی دارند به همین دلیل می‌توانند با استفاده از علم و هنری که دارند یک اثر هنری قابل‌قبول خلق کنند. در کنار این تجربیات، طراح باید تسلط کافی بر روی ابزار و نرم‌افزارهای رایانه‌ای مرتبط با این رشته را داشته باشد که البته به دلیل پیشرفت تکنولوژی این تجهیزات به‌صورت مداوم در حال به‌روزرسانی هستند و طراح باید همگام با این تغییرات باشد.
نحوه فعالیت طراحان موشن گرافی با طراحان انیمیشن‌ها کاملاً متفاوت است. یک طراح انیمیشن معمولاً هدفی مشخص دارد و معمولاً تمام‌وقت و انرژی خود را برای یک نفع شخصی می‌گذارد، این در حالی است که طراحان در زمان قبول سفارش موشن گرافیک در مشهد برای حمایت از یک هدف کلی که در راستای اهداف و برنامه‌های شرکت است، یک کلیپ تولید می کند که در آن به نیاز مخاطبین توجه شده است. همچنین طراحان انیمیشن‌ها نیاز ندارند که در حین کار نقد و بررسی‌های زیادی برای هر سکانس داشته باشند اما در ساخت موشن باید تمامی ثانیه‌ها با بررسی‌های لازم انجام شود تا هدف به خوبی به مخاطب منتقل شود. درنهایت یک طراح حرفه‌ای موشن گرافی برای موفقیت بیشتر باید در زمان قبول سفارش موشن گرافیک در مشهد باید تمامی اقدامات زیر را انجام دهد:
  • طرح‌های پایه را در ابتدا با مداد بر روی برگه خلق کند.
  • ازمهارت‌های نمایشی که در هنرهای بصری وجود دارد استفاده کند.
  • تمامی ابزارها وبرنامه‌های طراحی را به‌صورت مرتب به‌روزرسانی کند.
  • ازیک فونت خاص استفاده شود.
  • برای تمامی کارها از زمان نوشتن سناریو تا تولید انیمیشنبرنامه‌ریزی دقیق داشته باشند.
  • تمامی اشیا که قرار است درموشن استفاده شود به‌صورت واقعی و تنها باکمی تغییرات نمایش داده شود.
  • طراح باید بتواند مدیریت خوبی بر روی زمان و بودجه داشته باشد.
  • نیازی نیستیک طراح حرفه‌ای موشن مدرک تحصیلی خاصی داشته باشد و تنها باکمی انگیزه و پشتکار می‌تواند در این عرصه موفق شود.
نمونه‌های موفق موشن گرافی
در موشن گرافی استفاده از نرم‌افزارهای طراحی، اشکال، نسبت‌ها و قدرت تشخیص رنگ‌ها از نکاتی است که اگر به‌درستی استفاده شود فرد می‌تواند ادعا کند یک موشن قوی طراحی کرده است. در سفارش موشن گرافیک در مشهد طراحان با توجه هر تجربه‌ای که دارند تمامی این نکات را رعایت می‌کند و دلیل آن بررسی و تحقیقاتی بود که یارا پلاس بر روی چند نمونه از مشهورترین موشن گرافی های دنیا انجام داد. در زیر به دو نمونه از موشن گرافی هایی که به‌صورت هوشمندانه‌ای از اشکال و رنگ‌ها استفاده کرده‌اند اشاره‌کرده‌ایم:
Slack: این پلتفرم یک پلتفرم ارتباطی است که سعی دارد نیازهایی یک مجموعه را با برقراری ارتباط مرتفع سازد. یکی از قابلیت‌های این نرم‌افزار این است که می‌تواند با توجه به نیازهای کاربر به‌روز شود. معمولاً این پلتفرم در قالب یک اپلیکیشن است و در روزهای اولیه که تعداد مخاطبین آن در حد ارتباط شرکتی است به‌صورت رایگان است. حال برای طراحی موشن گرافی این اپلیکیشن با قابلیت‌های ذکرشده، از رنگ‌ها و اشکال هندسی مختلف برای نشان دادن مهم بودن ارتباطات استفاده‌شده است، در ادامه این موشن گرافی می‌بینیم که این اشکال در یک محیط در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و برای کامل کردن آن یک رنگ می‌شوند.
Google Cloud IoT: Cloud Dataflow یک مدل برنامه‌نویسی است که می‌توانید در آن با استفاده از پلتفرم Google Cloud IoTجریان داده‌های مور نیاز را به‌دست آورید. حال موشن گرافی این پلتفرم به این صورت است که با فشردن یک کلیک، فرد از یک محیط اداری می‌تواند اطلاعات خود در سراسر دنیا به جریان بیندازد، جالبی این موشن این است که از یک کامیون کوچک برای نشان دادن جریان داده استفاده کرده است.
لوگو‌موشن در سفارش موشن گرافیک مشهد
یکی از نمونه‌هایی که در سفارش موشن گرافیک در مشهد بسیار انجام می‌شود لوگوموشن است. لوگوی متحرک یا همان لوگوموشن می‌تواند خیلی ساده و بدون هیچ پیچیدگی هدف فرد را به مخاطبین انتقال دهد. این لوگوی متحرک(طراحی لوگو) می‌تواند در تیزرهای تبلیغاتی مختلف استفاده شود و از ویژگی‌های آن‌که شامل یادآوری برند، ایجاد ذهنیت مطلوب در مخاطب، معرفی برند، تبلیغات کوچک، استفاده در تبلیغات ویدئویی، تأثیر آنی بر مخاطب و اعتمادسازی استفاده کند. در حال حاضر لوگوموشن‌ها به‌صورت فلت و سه بعدی ساخته می‌شوند. لوگوموشن‌های فلت به دلیل سادگی طرفداران زیادی دارد و می‌توانید بدون هیچ مشکل و تداخلی از آن در ویدیوها و کلیپ‌های مختلف و مرتبط استفاده کنید. لوگوموشن‌های سه بعدی تأثیر بیشتری به نسبت نمونه‌های فلت بر روی مخاطب می‌گذارد و می‌تواند برند را بزرگتر نشان دهد اما مشکلی که دارد این است که نمی‌توان آن را در هر ویدیویی استفاده کرد زیرا در بیشتر مواقع باعث بی‌نظمی در ویدیوها می‌شود.
نتیجه گیری
موشن گرافی‌ها همان نقاشی‌های متحرکی هستند که یک داستان را با هدف مشخص روایت می‌کنند. تصاویر در موشن گرافی می‌تواند به ‌صورت دو بعدی و یا سه بعدی باشند. این نوع از روش‌های تبلیغاتی دارای مزیت‌های زیادی ازجمله تأثیرگذاری سریع در مخاطب، انتقال سریع پیام ویدئویی، به صرفه بودن، کاربرپسند و نتیجه پذیر بودن است.
امیر برادران بازدید : 31 شنبه 01 شهریور 1399 نظرات (0)
از ابتدای زندگی بشر تا کنون انسان برای رفع نیاز و رساندن منظور و هدف خود به دیگران، از اشکال و طرح‎‌های مختلفی استفاده کرده است. همانطورکه انسان‌های اولیه با طراحی روی سنگ و دیوار غارها، ارتباط برقرار کرده و مفاهیم را به یکدیگر انتقال می‌داده‌اند، امروزه نیز نوع جدیدی از این برقراری ارتباط و انتقال مفهوم در سطح جهانی، انجام می‌شود. شرکت‌ها، مشاغل، کسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ، سازمان‌ها، نهاد‌ها، ارگان‌ها و حتی مغازه‌ها و بوتیک‌های کوچک سطح شهر، برای شناساندن خود و کسب‌وکارهایشان به مردم و مخاطبان هدفشان، به طراحی لوگو روی آورده‌اند. و همین امر باعث شده است تا بازار طراحان گرافیک برای طراحی لوگو  ،بسیار پر رونق باشد. اما آیا می‌توان طراحی لوگو را به هر کسی سپرد؟ آیا لوگو فقط یک نشان و لوگو ساده است؟ یا در کسب‌وکارها نقشی بیش ‌از این بازی می‌کند؟
باتوجه به اینکه متقاضیان طراحی لوگو  بالا رفته است، بر آن شدیم تا نکاتی در رابطه با لوگو، انواع آن و لزوم داشتن لوگوی مخصوص را برای شما متقاضیان عزیز شرح دهیم. اگر متقاضی طراحی لوگو  هستید، با شرکت تبلیغاتی یاراپلاس همراه باشید تا اطلاعات مفیدی درباره سفارش طراحی لوگو، کسب کنید.
لوگو و انواع اون را بشناسید
لوگو یا آرم، طراحی گرافیکی است که از علائم، حروف و گاه تصویر تشکیل شده است. طراح لوگو، با چینش ویژه این موارد در کنار هم، طرحی گاه خوانا و گاه ناخوانا برای نام‌های تجاری ایجاد می‌کند و ویژگی اصلی لوگوی طراحی شده این است که کاملا متمایز از لوگوهای دیگر و دارای مشخصه‌ای مخصوص به نام تجاری مورد نظر است.
لوگو در واقع طرحی جذاب و متمایز است که هویت یک مجموعه، کالا یا خدمات مشخصی را بازنمایی می‌کند. به هر جا که نگاه کنید، بی‌شک یک لوگو به چشم خواهد خورد. از لباس‌ها و اشیا گرفته تا پرچم‌ها و ارگان‌های نظامی، همه و همه دارای نشان خاصی هستند که معرف کاربری و هویت آن‌ها است. لوگو باید منحصر به فرد باشد و این همان جیزی است که هر نام تجاری از لوگوی خود انتظار دارد. طراحان گرافیگ یاراپلاس، برای طراحی لوگو از سه ساختار استفاده می‌کنند که در ادامه هر کدام را شرح می‌دهیم. از لوگو اختصاصی کسب وکار خود می توانید در تیزر معرفی برند خود استفاده کنید.
لوگو و انواع اون را بشناسید
مونوگرام
مونوگرام به روشی در طراحی لوگو گفته می‌شود که به دلیل طولانی بودن نام تجاری مورد نظر، از حروف اول کلمات نام تجاری، برای طراحی لوگو استفاده می‌شود. معمولا از این حروف، با رعایت ترتیب قرارگیری آن‌ها در نام تجاری، استفاده می‌کنند. از نمونه طراحی‌ به روش مونوگرام می‌توان به لوگو گوچی و ال جی اشار کرد. طراحان گروه یاراپلاس که خدمات طراحی لوگو در مشهد را ارائه می‌کنند، با ذوق هنری خود به این حروف شکل و ظاهر هنری و جذاب خواهند بخشید. این روش معمولا بعد از آن که با راهنمایی های تیم تولید محتوا اسم کسب وکار و برند خود را انتخاب کردید، پیشنهاد می شود.
پیکتوگرام
این نوع لوگو، شکلی است که به نام، عرصه فعالیت و یا مفاهیم مرتبط با نام تجاری اشاره دارد. این سبک لوگو تقریبا پرطرفدار‌ترین سبک طراحی لوگو در مشهد است. دلیل آن نیز مشخص است، همیشه یک شکل ساده، راحت‌تر در ذهن ثبت می‌شود و هر کسی با هر زبانی، با نگاه کردن به لوگوی پیکتوگرام می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. در این روش ممکن است طراح، از نام برند در کنار شکل استفاده کند. اما تمرکز بر روی طراحی شکل است و نه نام و حروف. نمونه‌ای از این نوع طراحی لوگوی اپل، اینستاگرام، پوما و نایک است.
لوگوتایپ
این نوع لوگو طرحی نوشتاری است. به این صورت که طراحان گرافیک در آژانس دیجیتال مارکتینگ یاراپلاس برای طراحی لوگو در مشهد ،لوگوی مورد نظر را با استفاده از فونت‌های مرسوم طراحی می‌کنند. در واقع این نوع لوگو، ترکیبی از حروف یا کلمه‌ی مخفف شده‌ای است که مرتبط با برند است. برای مثال می‌توان به لوگوی شرکت‌های گوگل و یاهو اشاره کرد. نوع دیگری از طراحی لوگو وجود دارد که در این دسته قرار می‌گیرد. که در آن، یک یا چند حرف از لوگو تغییر شکل داده می‌شوند. به این طراحی Letterform می‌گویند. مثالی از این نوع طراحی می‌توان به لوگوی شرکت‌های ناسا، آی بی ام یا شبکه اچ بی او اشاره کرد.
لوگوی ترکیبی
این نوع طراحی گرافیکی همانطور که از اسمش پیدا است، ترکیبی از روش‌های دیگر است و دست طراح در طراحی لوگو باز است و می‌توان از هر روشی که مناسب و جذاب به نظر برسد، استفاده کند. برای نمونه می‌توان به لوگوی شرکت‌های آدیداس، بیک یا لوگوی باشگاه‌های فوتبال اشاره کرد.این دسته زمان طراحی سایت و بکار بردن آن در وب سایت اختصاصی شما جلوه خود را نشان می دهد.
با نام تجاری برند لوگو طراحی کنید
وقتی همه عواملی ضروری در ایجاد یک تجارت در شهرمان را در نظر می‌گیرید، طراحی لوگو در مشهد ،ممکن است به عنوان اولویت اصلی به نظر نرسد. اما در اصل باید اینطور باشد! ممکن است این زمزمه در ذهنتان تکرار شود که «شاید اصلاً به لوگو احتیاج نداریم». اما این درست نیست. بی‌شک لوگو، یکی از بخش‌های جدایی ناپذیر در مراحل ساخت نام تجاری موفق است. بنابراین، اگر نمی‌دانید چرا یک لوگو اینقدر مهم است دلایلی که یاراپلاس، بهترین تیم طراحی لوگو در مشهد، در ادامه توضیح می‌دهد را به خوبی مطالعه کنید. به طور مثال در زمان ساخت تیزر تبلیغاتی اگر نام برند شما در لوگو طراحی شده قرار داشته باشد، در تمام تیزر تکرار شده و در یاد مخاطبان شما بیشتر و بهتر می ماند.
جلب توجه
این روزها با این بازار رقابتی نفس گیر، شما فقط چند ثانیه وقت دارید تا توجه مخاطبان را جلب کنید. یک لوگوی جذاب می‌تواند به سرعت توجه بینندگان را جلب کند و هویت اصلی شرکت را با روشی جالب انتقال دهد.
تاثیر اولیه قوی روی مخاطب
لوگو اولین معرف یک شرکت برای مصرف‌کنندگان است و اگر به خوبی طراحی شود، می‌تواند علاقه عموم را جلب کرده و آن‌ها را دعوت کند تا درباره شرکت اطلاعات بیش‌تری کسب کنند. اگر اینطور نباشد، شما مشتریان را از دست خواهید داد. لوگو، شرکت شما را به عنوان یک برند قوی در فضایی حرفه‌ای معرفی می‌کند.
تاثیر اولیه قوی روی مخاطب
لوگو هویت برند شما است
واقعیت این است که طراحی لوگو، نه تنها بخشی از برندسازی کسب وکار شرکت است، بلکه به عنوان پایه و اساس شرکت نیز محسوب می‌شود. رنگ ها، شکل‌‌ها و فونت‌ها با داستان شرکت شما همخوانی خواهند داشت، و لوگو مانند صحنه‌ای، این داستان را روایت خواهد کرد. بعدها نیز از این لوگو برای برندسازی استفاده خواهد شد. به طوری که بر روی سربرگ‌ها، در زمان چاپ کار ویزیت، صفحات فرود، بسته بندی‌ها و فراخوان‌ها،طراحی بروشور و … چاپ خواهد شد.
  • شما را به یادماندنی می‌کند لوگوها نقطه شناسایی کسب‌وکارها هستند؛ آن‌ها نمادی هستند که مشتریان برای شناختن نام تجاری شرکتتان، استفاده می‌کنند. در حالت ایده آل، همه می‌خواهند که مردم فوراً با نگاه کردن به لوگو، کاربری شرکت را در ذهن خود ثبت کنند. از آنجایی که یک لوگوی خوب، هویت بصری و زیبایی‌شناختی است، باعث می‌شود که تصویر مثبتی از مارک شما، در ذهن مخاطب نقش ببندد. یاراپلاس متخصص طراحی لوگو در مشهد، با طراحی لوگوی جذاب برای کسب‌وکار شما، باعث خواهد شد، مخاطبان نام کسب‌وکار شما را هرگز فراموش نکنند.
  • رقابت بهتر جراتکنید با لوگوی جذاب، متفاوت به نظر برسید، زیرا لوگوی شرکت به مصرف‌کنندگان نشان می‌دهد که چرا تجارت شما بی‌نظیر است. برای مثال: مطمئناً، ممکن است تعداد زیادی رقیب دیگر در شهر مشهد وجود داشته باشد، اما شما تنها شرکتی خواهید بود که با طراحی لوگوی متفاوت و جذاب، افراد زیادی را به خود جذب می‌کنید. لوگو دریچه‌ای برای انتقال ارزش‌های شما است و به مصرف‌کنندگان نشان می دهد که چرا از رقبایتان بهتر هستید. برای طراحی لوگو ، یاراپلاس می‌تواند تمام انتظارات شما از یک لوگو در سطح رقابتی بالا را برطرف کند.
  • وفاداریبه برند را تقویت می کند با رشد برند، لوگوی شرکت برای طیف گسترده‌ای از مصرف‌کنندگان آشنا خواهد بود، و این آشنایی باعث می‌شود، شما قابل اعتماد و قابل دسترس به نظر بیایید. برای مثال: وقتی قصد خرید وسایل تمرین را دارید و ناگهان شلوار پیاده‌روی نایک را مشاهده می‌کنید، فوراً آماده خرید هستید. چرا؟ زیرا نایک برندی است که به آن اعتماد دارید. این اعتماد بر پایه همان لوگو ایجاد شده است و وفاداری به برند را در پی داشته است.
ویژگی‌های لوگوی جذاب
اینکه لوگو چقدر مهم است را با هم بررسی کردیم، قطعا اگر طراحی لوگو با خلاقیت همراه باشد، تاثیر بیش‌تری بر روی اعتبار و محبوبیت برند خواهد گذاشت. در زیر پنج ویژگی یک لوگوی عالی آورده شده است.
  1. ساده: لوگوهای ساده همان‌هایی هستند که افراد به محض دیدن، به راحتی آن‌ها را تشخیص می‌دهند. برند‌هایی که  مردم به راحتی آنان را به خاطر می‌آورند. همان‌هایی هستند که ساده‌ترین لوگوها را دارند. هرچه لوگو ساده تر باشد زمان تبلیغات کار راحت تری دارید. به طور مثال تبلیغات بیلبورد نیاز به محتوایی دارد که کاربر زمانی که حتی با سرعت زیادی از کنار آن عبور کرد بخشی از آن تبلیغ را در خاطر بسپارد.
  2. قابلیت ارتقا: یک لوگوی عالی باید به اندازه کافی منعطف باشد تا بتوان در صورت به روز رسانی و یا تغییر با گذشت زمان، باز هم به نظر خوب برسد. این تغییرات توسط اکثر شرکت‌های بزرگ مانند گوگل انجام گرفته است.
  3. بیاد ماندنی: یک لوگوی خوب باید تأثیرگذار باشد. شما می‌خواهید توجه بیننده خود را جلب کنید و تصویری از خود در ذهنش بجا بگذارید. پس لوگو باید به جذاب و تاثیرگذار باشد تا در یادها ثبت شود.
  4. همهکاره: از ویژگی‌های مهم یک لوگوی خوب این است که  در هر رسانه‌ای و با هر نوع مواد چاپی، خوب به نظر برسد.
  5. مرتبط: لوگو باید مربوط به کسب‌وکار و هدف شما باشد. این ویژگی مربوط به خدمات و یا محصولاتی می‌شود که شما به مشتریان ارایه می‌دهید. فرض کنید برای تبلیغات اتوبوس هزینه کرده اید. اگر لوگو مرتبط با کسب وکارتان را نداشته باشید، بازدید کنندگان آن تبلیغ تصوری غلط راجع به برند شما و خدماتی که ارائه می دهید میکنند.
بروزرسانی لوگو یا استفاده از لوگو قدیمی؟ ترجیح شما کدام است؟
لوگو قوی می‌تواند تأثیر بزرگی در تجارت شما داشته باشد. بعضی اوقات شرکت‌ها در همان بار اول انتخاب و طراحی دقیقی را برای لوگوی خود در نظر می‌گیرند (مانند نایک) و هرگز مجبور نیستند که دوباره لوگو خود را بازطراحی کنند. اما بیش‌تر اوقات، یک لوگو باید جوری تنظیم شود که با تغییر و تحولات شرکت (یا دنیای طراحی) همگام باشد. این امر مخصوصا برای مشاغلی با طول عمر زیاد، ضروری است. طراحی مجدد لوگو، ممکن است دلهره‌آور به نظر برسد. بهتر است قبل از کنار گذاشتن لوگو فعلی، مدتی وقت بگذارید تا اطمینان حاصل کنید که طراحی مجدد واقعاً همان چیزی است که لازم دارید. پرسیدن 4سوال اصلی به شما کمک می‌کند درک کنید که آیا وقت آن رسیده است تا لوگوی خود را تغییر دهید یا نه؟
بروزرسانی لوگو یا استفاده از لوگو قدیمی؟
  • آیا لوگوشما برای دوران سنتی بازاریابی بوده است؟ این یک سوال ساده و واضح است، اما سوالی است که ارزش پرسیدن دارد. اگر لوگوی شما در دهه 50 طراحی شده است. احتمالا الان دیگر زمان ورود شما به دوره مدرن است. لوگوی قدیمی نه تنها از نظر زیبایی‌شناسی خسته‌کننده است،  بلکه ممکن است با تکنولوژی عصر جدید مانند رسانه‌های اجتماعی، تلفن‌ها، تبلت‌ها و غیره سازگار نباشد. در طراحی پست اینستاگرام به دلیل بروزشدن رقبا در کسب وکار شما، طرح قدیمی شما دیگر کارایی لازم را ندارد.
  • آیاتجارت شما گسترش یافته یا تغییر کرده است؟ آیا به تازگی یک سری محصولات جدید را اضافه کرده‌اید؟ یا دفتر مرکزی خود را گسترش داده‌اید؟ یا کارمندان جدیدی را استخدام کرده‌اید؟ اگر تجارت شما به هر روشی گسترش یافته یا تغییر کرده است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فکر تغییر لوگوی خود باشید. تغییر لوگو در زمان تبلیغات شما خود را نشان میدهد. به طور مثال قصد معرفی خدماتی ارائه شده خود را از طریق اجاره استرابرد دارید و هزینه های کلانی را برای این موضوع متقبل می شود. لوگو شما قدیمی است و مفهوم غلطی را به مخاطبان شما می رساند. تبلیغات با هزینه بالا و سود دهی منفی حاصل کار شماست.
  • آیاوارد رقابت و بازار جدیدی شده‌اید؟ مدت زمان طولانی در صدر صنعت خود بودید و اکنون، به طور ناگهانی یک رقابت جدی را تجربه کرده‌اید؟ می‌توانید احساس ترس کنید و یا اینکه بلند شوید و برای جایگاه خود بجنگید. بازطراحی لوگو می‌تواند به مشتریان نشان دهد که شما یک شرکت مدرن و به روز و آینده‌نگر هستید که شایستگی اعتماد آن‌ها را دارید. بازارهای رقابتی به طور مثال در مشهد از تبلیغات در شبکه خراسان رضوی استفاده می کنند.
  • آیابا مخاطبان جدیدی روبرو شده‌اید؟ شما یک تعداد مشتری دائمی دارید که به شرکت شما وفادارند، اما هر شرکتی با مصرف‌کنندگان جدید روبرو می‌شودکه سلایق مدرن و جدیدی دارند. طراحی مجدد لوگو
  • به شما کمک می‌کند با مخاطبان جدید ارتباط برقرار کنید و همچنان مشتریان دائمی خود را حفظ کنید.
طراحی اولیه لوگو
اگر به یک یا چند سوال فوق پاسخ مثبت داده‌اید، ممکن است زمان طراحی مجدد لوگو شما فرا رسیده باشد، اما راه‌های دیگری نیز وجود دارند که شما را از کنار گذاشتن لوگو منصرف کند. شما می‌توانید به سادگی لوگو خود را به روز رسانی کنید. به روز رسانی لوگو، رویکردی با کمترین تغییرات در طراحی است. در طی به روز رسانی لوگو، یک طراح با افزودن پیام، به روزرسانی رنگ‌ها یا ساده کردن کل ظاهر، تغییراتی را متناسب با کاربری کنونی، ایجاد می‌کند.
نکاتی در باره طراحی لوگو
  • در طراحی لوگو همیشه خلاق باشید و تقلید نکنی ، سعی کنید طراحی تان منحصر بفرد باشد.
  • اگر ایده ای برای طراحی لوگو ندارید می توانید یکسری کلمات مربوط به آن کار و برند را یادداشت کنید و ارتباطی بین آنها پیدا کنید . این کار می تواند کمک خوبی برای طراحی یک لوگو باشد .تولید محتوا متنی مناسب کمکی شایانی به طراحان در این زمینه می کند.
  • برای یک لوگو خوب سعی نکنید دنبال چیزهای خیلی پیچیده باشید گاهی یک ایده ساده و البته و البته یک طراحی خوب می تواند کافی باشد .
  • ایده هایتان را طراحی کنید بهترین و عالی ترین را انتخاب کنید . اگر در عمل نتوانستید به نتیجه رضایت بخشی دست پیدا کنید سراغ دیگر ایده هایتان بروید و همیشه به یک ایده تکیه نکنید .
  • لوگو باید معرف و امضا شرکت شما باشد پس ساده و زیبا طراحی کنید. طرح ساده و زیبا به طور مثال در زمان طراحی سایت شرکتی برای مدیر یک کسب وکار بهتر از طراحی های شلوغی است که ذهن کاربر را از موضوع اصلی دور می کند.
  • یک روش قدیمی برای طراحی لوگو که بیشتر کسانی که به صورت پیشرفته و خیلی حرفه ای کار می کنند استفاده از کاغذ ردیابی است که روی یک کاغذ معمولی قرار می گیرد . با این کار به سرعت طرح اولیه را ایجاد می کنید و فقط تغییرات را اضافه و اصلاح می کنید .
  • با داشتن یک دفتر کوچک که همیشه همراه تان باشد ، می توانید هر زمان که ایده ای هر چند ساده و جزئی که به ذهنتان رسید را طراحی کنید .
  • لوگو در عین سادگی باید بتواند پیام و هویت برندتان را هم برساند ، اما لزومی ندارد که شامل همه پیام ها و کارهای شما باشد و بتواند تمام ارتباطات را با مخاطب برقرار کند .
  • لوگو حتما نباید نمادی از کار و برند را داشته باشد مانند اپل که یک سیب است و ربطی به گوشی های همراه و کامپیوتر ندارد .
  • بهترین لوگوها توسط دست طراحی شده اند مانند : اپل ، نایک ، کوکاکولا . پس حتما لوگوهایتان را با دست روی کاغذ طراحی کنید و در ابتدا نیازی به نرم افزارهای طراحی ندارید و می توانید بعد از اتمام طراحی این کار را انجام دهید .( طراحی با دست راحت تر و سریعتر است و آسانتر ایده های آنی که به ذهن می رسد را می شود رسم کرد )
  • از آنجایی که لوگو ممکن است در ابعاد و اندازه های متفاوتی مورد استفاده قرار بگیرید ، در زمانی که با نرم افزار آن را طراحی می کنید باید به گونه ای باشد که در ابعاد مختلف کیفیت آن کاهش پیدا نکند به همین خاطر استفاده از نرم افزار وکتور که از نقاط دقیقی تشکیل شده و می تواند تصاویر را بدون کاهش کیفیت و در هر مقیاسی ارائه کند گزینه مناسبی است .
استفاده از تکنولوژی برای طراحی لوگو
نکته
یکی از مهم ترین ویژگی لوگوها این است که کاملا منحصل به فرد می‌باشد، یعنی فقط یک مدل و یک نوع لوگو برای کسب و کار شما وجود دارد که از آن هیج کسب و کار دیگری استفاده نمی‌کنند.
در برخی لوگوها فقط نام ‌آن‌ها نوشته می‌شود و کمتر بر روی طراحی لوگو کار می‌شود، اما به نوبه خود خوب از کار در می‌آید به عنوان مثال لوگو شرکت سونی اریکسون فقط با لوگو و آرم sony معروف است.
در ادامه چند نمونه از نرم افزارهای حرفه‌ای به شما معرفی خواهد شد که برای طراحی لوگو گزینه‌های مناسبی هستند.
نرم افزار GIMP
این نرم افزار مشابه با نرم افزار فتوشاپ است که امکانات فوق العاده‌ای را به صورت رایگان نیز دارد.
شما می‌توانید با استفاده از این نرم افزار هم مانند نرم افزار فتوشاپ صفحه‌ای را باز کنید و با ابزار‌هایی که داخل نرم افزار برای کاربران تهیه شده است شروع به طراحی لوگو کنید.
با توجه به شکل‌هایی که در این نرم افزار وحود دارد، این امکان را به شما خواهد داد تا به ساخت لوگو به صورت خلاقانه‌تر بپردازید،همچنین می‌توانید برای طراحی لوگو حرفه‌ای، ایده‌های خود را روی صفحه GIMP پیاده سازی کنید.
حجم این نرم افزار در مقایسه با نرم افزار  فتوشاپ کمتر بوده است و فضای مشابهی راب رای طراحی لوگو برایتان ایجاد کرده است.
در نتیجه اکثر افرادی که از این نرم افزار استفاده می‌کنند، خوشایند و راضی هستند همچنین در میان بسیاری از کاربران که به دنبال خرید نرم افزار‌های حرفه‌ای تر نیستند، محبوب است.
ادوب ایلستریتور

نرم افزار Adobe Illustrator
نرم افزار ادوبی ایلوستریتور را می‌توان به عنوان یکی از بهترین نرم افزارها برای طراحی لوگو و فتوشاپ، معرفی کرد. این نرم افزار جز اندک نرم افزارهایی می‌باشد که به راحتی می‌توانید داخل آن به طراحی لوگو به صورت حرفه‌ای اقدام کنید.
شما به راحتی می‌توانید با پیاده سازی ایده‌های خود بر روی این نرم افزار قدرتمند، و یا هر آنچه که به صورت لوگو می‌خواهید بسازید، را روی صفحه نرم افزار ایجاد کنید. در نتیجه تمام ایده‌های شما برای طراحی در این نرم افزار قابل اجرا هستند.
یکی از مزیت‌های استفاده از این نرم افزار این است که شما می‌توانید در هر ابعاد و اشکالی لوگوی خود را در آوردید، همچنین در هر سایز دلخواهی می‌توانید لوگوی منحصل با فردی را بسازید.
در واقع جمله بالا به این معناست که شما از لوگوی طراحی شده، در سایزهای مختلف بسیار کوچک یا بسیار بزرگ بدون هیچ تغییری در کیفیت آن می‌توانید استفاده کنید.
نرم افزار ادوبی ایلوستریتور دارای ابزارک‌های فوق العاده‌ای می‌باشد که داخل میزکار هود می‌توانید از طراحی لوگوهای مختلف لذت کافی را ببرید.
نرم افزار Krita
یکی از حرفه‌ای ترین نرم افزارهای عصر جدید برای نقاشی‌های دیجیتالی را می‌توان از نرم افزار  Krita نام برد. اگر به طراحی لوگو به سبک‌های نقاشی  و کاتالوگی علاقمند هستید، نرم افزار Krita می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
پیشنهاد می‌شود که شما با استفاده از این نرم افزار، ایده‌های و مدل اولیه خود را به راحتی با ابزارهای موجود داخل نرم افزار و قلم‌های متنوع آن پیاده سازی کنید و در نهایت طرح نهایی را برای طراحی به صورت حرفه‌ای به نرم افزار دیگری انتقال دهید.
شما تنها با استفاده از یک قلم نوری می‌توانید طرح‌های بسیار جالبی را در این نرم افزار طراحی کنید و سپس  با استفاده از تنوع رنگ بندی‌های مختلف بر لوگو روی لوگو آن را تست کنید و پس از تکمیل نهایی از نرم افزار درخواست خروجی لوگو را بگیرید.
استفاده از نرم افزار های طراحی لوگو

رنگ‌ها در سفارش طراحی لوگو
رنگ‌ها یکی از نکاتی هستند که در سفارش طراحی لوگو باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود تا بتوانند از تأثیر آن‌ها روی مخاطب استفاده کنند. گاهی بسیاری از طراحان در انتخاب رنگ عجولانه عمل می‌کنند و بدون توجه به نوع فعالیت یک رنگ غیر مرتبط را انتخاب می‌کنند این افراد زمانی متوجه اشتباه خود می‌شوند که نتوانند با استفاده از لوگو مناسب در ذهن مخاطبین ماندگار شوند. در زیر به کاربردی‌ترین رنگ‌ها در لوگوها اشاره‌کرده‌ایم:
  • قرمز: برایکسب‌وکارهایی که پرانرژی هستند و در کارهایشان جسورانه عمل می‌کنند مناسب است.
  • نارنجی: اگرکسب‌وکار شما به‌صورت گروهی و دوستانه است و خلاقیت و ظرافت در کارتان دارید باید از این رنگ در طراحی لوگو استفاده کنید.
  • زرد: برایکسب‌وکارهایی  که مبتکر هستند و آینده روشنی پیش‌رو دارند استفاده می‌شود.
  • سبز: برای کسب‌وکارهایی که محصولات ارگانیک  دارند و یا اینکه منظم هستند و در آینده رشد قابل‌توجهی خواهند داشت استفاده می‌شود. اگر شما صاحب چنین کسب و کاری هستید از رنگ سبز می توانید در همه زمینه ها مثل طراحی لی اوت اینستاگرام برای جذب بازدید کننده بیشتر، استفاده کنید.
  • آبی: این رنگ برایحرفه‌ای‌ها استفاده می‌شود و بیشتر کارهایی که قابل‌ اعتماد هستند از این رنگ استفاده می‌کنند. رنگ آبی معمولاً وابسته به علم پزشکی است و بیشتر در لوگو پزشکان استفاده می‌شود.
  • بنفش: این رنگ برای کسب‌وکارهایی که  مهیج هستند و بار علمی بالایی دارند بسیار مناسب است.
  • سیاه:کسب‌وکارهایی که می‌خواهند قدرت خود را در کنار اطمینان دادن به مخاطب نشان دهند می‌توانند از این رنگ استفاده کنند.
  • قهوه‌ای:کسب‌وکارهایی که بیشتر در زمینه‌های تاریخی و روستایی فعالیت دارند  می‌توانند از این رنگ استفاده کنند. به طور مثال برای طراحی پیج اینستاگرام چنین کسب و کاری از رنگ قهوه ای استفاده کنید و شاهد بازخوردهای آن باشید.
  • صورتی: این رنگنشان‌دهنده مفرح بودن است و بیشتر در کسب‌وکارهایی که با کودکان سروکار دارد استفاده می‌شود.
امیر برادران بازدید : 45 سه شنبه 28 مرداد 1399 نظرات (0)
یکی از راه‌هایی که می‌تواند به شما در معرفی محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید بیشترین کمک را ارائه دهد، استفاده از متدهای اصولی بازایابی است. اما توجه داشته باشید که اگر قصد انجام تبلیغات برای حرفه خود را دارید، روش‌های سنتی بازاریابی دیگر نمی‌تواند به شما در جامعه پیشرفته امروزی کمک زیادی بکند و باید از راهکاری متناسب با نیاز روز جامعه کمک بگیرید. دیجیتال مارکتینگ علمی است که با توجه به نیاز روز دنیا و با استفاده از مهارت و خلاقیت کارشناسان این حوزه شکل گرفته است؛ که به وسیله‌ی اینترنت و دستگاه‌های الکترونیک شروع به بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، اس ام اس مارکتینگ و غیره می‌نماید. اما برای پاسخ به سوالات اساسی در ارتباط با مفهوم دیجیتال مارکتینگ و وظایف اصلی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بیان ساده معرفی کنیم بهتر است که از دیدگاه نیل پتل که یکی از بزرگترین دیجیتال مارکترهای کمک بگیریم که می‌گوید: "علم دیجیتال مارکتینگ به هرگونه فعالیت بازاریابی محصول یا خدمات که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی و فضاهای اینترنتی انجام می‌پذیرد، گفته می‌شود". پس از این جمله به این نتیجه می‌توان رسید که این علم حدود 100 سال است که در دنیا رواج پیدا کرده است؛ زیرا رادیو به‌عنوان یک وسیله ارتباط جمعی در سال 1986 میلادی اختراع شد و چند سال بعد با محبوبیت آن نزد عموم مردم، برای پخش تبلیغات از آن استفاده شد. اولین تبلیغی که از این روش  استفاده کرد، در ارتباط با اجرای یک کنسرت اپرا بود به‌محض پخش آگهی، تمام بلیط‌های آن اجرا فروخته شدند و این آغاز فصل جدیدی در تبلیغات و بازاریابی بود که در راستای پیشرفت تکنولوژی به‌وجود آمد.
آژانس دیجیتال مارکتینگ یعنی چی؟
قبل از این‌که بخواهیم با فضای کار یک آژانس دیجیتال مارکتنیگ آشنا شویم، بهتر است به‌طور کامل با مفهوم "آژانس" آشنا شویم، که در بیان ساده به کارگزاری گفته می‌شود که استخدام می‌شود تا به‌جای شما به وظایف شما در حوزه‌های مختلف رسیدگی کند. حال مدیر یک کسب و کار می‌تواند برای پیشرفت در کارها، بخشی از وظایف خود را به آژانس‌های مربوط به فضای کاری خود منتقل نماید؛ که یکی از آن‌ها آژانس دیجیتال مارکتینگ است که با مشخص کردن وظایف آن از جانب کارفرما، می‌تواند به پیشرفت بزرگی در زمینه تبلیغات و بازاریابی مدرن دست پیدا کند.
د
 
به‌طور کلی آژانس دیجیتال مارکتینگ به شرکتی گفته می‌شود که در توسعه فنی کسب و کار شما، با ارائه راه‌کارهای خلاقانه تخصص دارد. به بیان دیگر آژانس دیجیتال مارکتینگ را شاید بتوان مدل پیشرفته شرکت‌های تبلیغاتی دانست، با این تفاوت که این آژانس با تکیه بر ابزارهای لازم و مهارتی که دارند، به ارائه بهترین راه‌حل‌های ممکن و ایده‌های خلاقانه می‌پردازند. این شرکت‌ها به‌جای کار بر روی فضاهای تبلیغاتی سنتی، با کمپین‌های دیجیتال و فضاهای اینترنتی کار می‌کنند. همین ویژگی به شما به عنوان صاحب یک کسب و کار بیشترین کمک را می‌کند تا در جامعه امروزی به عنوان یک حرفه موفق دیده شوید و به بازدهی بالاتری در مقایسه با گذشته برسید؛ همچنین به‌ این وسیله می‌توانید از دیگر رقبای خود برتری لازم را پیدا کنید و نهایتا به درآمد بیشتری هم دست پیدا کنید.
آژانس دیجیتال مارکتینگ چه وظایفی دارد؟
یکی از اساسی‌ترین وظایف آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ، این است که باید به‌خوبی با فضای کار کسب و کار آشنایی پیدا کنند و بازار هدف خدمت و یا محصولی که شما ارائه می‌دهید را به‌درستی شناسایی نماید و از این طریق با ارائه راه حل‌های مناسب، شروع به تدوین یک برنامه استراتژیک و هدفمند، شما را به بهترین شکل ممکن به مشتریان معرفی نمایند. اما اگر بخواهیم وظایف این شرکت‌ها را به‌طور مشخص بررسی کنیم، در مرحله اول عبارت است از مطالعه همه جانبه بازار و شرایط کسب و کار، در مرحله بعد،شروع به تدوین یک برنامه راهبردی می‌نمایند و پس از آن باید نیازهای فنی پروژه را برآورد نمایند. پس از طی این مراحل کارشناسان باید شروع به تولید محتوا جذاب و خلاقانه در ارتباط با حرفه شما نمایند و سپس به کمک سئو محتوا، شروع به بازایابی نمایند ور در مرحله بعد اقدام به تبلیغات آنلاین در فضای اینترنت و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی نمایند.
دیجیتال مارکتینگ
 
همانطور که پیش از این هم گفتیم، روش عملکرد این آژانس برای هر حرفه‌ای متفاوت است و نمی‌تواند یک دستوالعمل از پیش طراحی شده را در ارتباط با تمام کسب و کارها به‌کار گیرند. بارزترین امتیاز این شرکت‌ها این است که با توجه به نیازهای حرفه‌ای شما و با شناخت کامل بر فضای اینترنت، می‌توانند راه‌کاری اختصاصی برای پیشرفت شما طراحی و اجرا نمایند. شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ باید بتوانند از میان لیست عظیم خدماتی که برای مشتریان در نظر گرفته‌اند، آن‌هایی را که با نیاز کارفرما همخوانی دارند را انتخاب نمایند. اما اگر بخواهیم به‌طور کلی به چندتا از خدمات این آژانس‌ها اشاره کنیم، عبارتند از: طراحی بنرهای تبلیغاتی برای فضاهای آنلاین، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، ایمیل، اس‌ام‌اس، تلفن گویا و غیره.
دلیل اهمیت آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات هم مانند هر علم دیگری در طول زمان و با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییراتی شده است و اگر شما به‌دنبال جواب گرفتن از طریق تبلیغات هستید، باید بتوانید مطابق با شاخص‌های روز دنیا حرکت کنید؛ زیرا امکان ندارد در جامعه پیشرفته امروزی بتوانید به کمک روش‌های سنتی همچنان نتایج مفیدی کسب نمایید. آژانس دیجیتال مارکتینگ فضایی است که نیاز ارتباطی روز را برای معرفی یک کسب و کار به جامعه هدف خود برطرف می‌کند و به کمک اینترنت و دستگاه‌های الکترونیکی میزان مشتریان شما را افزایش می‌دهد.
جمع‌بندی
دیجیتال مارکتینگ علمی است که به شما کمک می‌کند تا با به‌کارگیری آن در حوزه مورد فعالیتتان، بتوانید خود را به‌ طور کامل و با سرعت بسیار بیشتری به جامه هدفی که دارید معرفی نمایید؛ و در نتیجه بر میزان محبوبیت و درآمدزایی خود تاثیر مثبت بگذارید. برای این منظور شما باید به عنوان صاحب کسب و کار، به یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر مراجعه نمایید؛ سپس کارشناسان آن آژانس با مطالعه و بررسی حرفه‌ شما و نیازهای آن، شروع به تدوین یک برنامه استراتژیک می‌نمایند و پس از آن کار تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال  را به صورت کاملا اختصاصی برای شما آغاز می‌کنند.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 14
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 59
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 771
  • بازدید کلی : 2,785